torsdag 19 januari 2012

Sotning med Beauty Marked

I lördags var jag ute en sväng med några tjejer och åt på restaurang, vi var på El Corazon och åt tapas - mycket trevligt! Jag kände för att sota till det ordentligt. Så jag tog fram den lila-svarta skuggan Beauty Marked från MAC.
Den skuggan är så himla fin, men det är svårt att verkligen få fram dess storhet med en vanlig primer. Min hightechlighter Platina från MUS är den enda primer jag har som verkligen får fram skimret i Beauty Marked. Det krävs bra grepp i underlaget och hightechlightern är ju fettbaserad. Det gäller verkligen att inte ta för mycket av hightechlightern och även att packa på ordentligt med skugga för annars blir det bara kladd efter en stund.
Ovanför Beauty Marked lade jag Shroom som också kommer från MAC, den är nog den mest neutrala skugga jag äger och mycket bra till att tona ut skuggor upp mot brynet. Jag använder den väldigt ofta. Pennan kommer från Clarins och mascaran från Benefit.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Beauty Marked ser jättefin ut!

Ninni sa...

Ja, den gick jag och tittade på ett bra tag innan jag slog till.
:-)

Anonym sa...

Du var så fin så! Fast bilden jag la ut var kanske inte den bästa på just dej! :-) Kram C.

Ninni sa...

Kramis och tack för en jättekul kväll!