onsdag 29 april 2015

Catrice - Absolute Eye Colour

Den här skuggan var också ett av mina Berlin-inköp. De kommer från budgetmärket Catrice och nyansen heter I like to Mauve it - mycket fyndigt!
Nyansen är sådär härligt skimrig och funkar bra antingen på hela ögonlocket eller ovanför andra skuggor upp till brynen.
Först blev jag faktiskt lite besviken på pigmenteringen, men så tänkte jag om. Den här skuggan är perfekt för vardagsmornar när man har bråttom och bara vill sminka sig fort för det är svårt att misslyckas med den. Bara att slänga på och gå så att säga!
Detta är verkligen budget, de här skuggorna finns i ett flertal nyanser och kostar 2,75 euro/st, alltså inte ens trettio spänn! Jag köpte ju som sagt min skugga i Berlin, men ni som inte har vägarna förbi ett land där märket finns kan köpa dem på Kosmetik4less för samma låga pris och frakten är inte heller dyr. Är det någon av er som testat någon annan nyans av dessa och kan säga något om pigmenteringen där?

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Den ser jättefin ut! Jag gillar sådana där skira färger, tycker det är snyggt tillsammans med eyeliner eller penna.

Ninni sa...

Ja, så lätta att använda. 😊