onsdag 22 april 2015

Clinique - Pore Refining Solution Charcoal Mask

Nu lanserar Clinique en kol- och lerbaserad mask som ska rengöra huden och ta bort tilltäppta porer samt överskottsfett. Den innehåller kolpulver från bambuextrakt samt något som heter Laminaria sacharina-extrakt. Även koffein, sackaros och natriumhyaluronat ingår, men ingen parfym såklart.

Masken kan användas i hela ansiktet, eller endast i t-zonen om man så önskar. Den ska sitta i 5-10 minuter innan man tvättar av den.
Jag har inte hunnit testa denna ännu, men är lite lockad att prova den på ena sonens näsa då han börjar få lite små pormaskar där. Ska se om han vill. Tror att denna kan passa min hy på sommaren då jag ofta får lite fetare hy och en del orenheter då.

Pore Refining Solution Charcoal Mask bör finnas i butik nu och den kostar 285:- för 100 ml. Jag fick denna tub i ett pressutskick.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag hoppas så att jag ska hinna testa till helgen!

Anna Wahlberg sa...

Både lera och aktivt kol är ju klassiker för fet och tilltäppt hy så det låter som att den här masken skulle kunna funka fint tycker jag.

Min dotter har också fått en del pormaskar, men för henne räckte det med att tvätta noga morgon och kväll och lägga ett lager aloe vera innan fuktkrämen för att de skulle försvinna.