torsdag 30 april 2015

Nyheter hos The Body Shop

Som jag berättade igår så var jag ju på inte mindre än två event häromdagen med företag jag inte haft kontakt med tidigare. Event nummer två ägde rum hos The Body Shop i den tillfälliga butiken på Fredsgatan. Den ordinarie butiken renoveras nämligen just nu. Såklart har jag provat en massa av deras produkter tidigare, ja jag har varit kund hos dem sedan 80-talet och minns att man kunde fylla på sina tomma flaskor i deras butiker. 
Förutom att bli bjudna på bubbel och fin choklad så fick vi stifta bekantskap med en hel del nyheter för våren. Den första nyheten är en ny doftserie som heter Virgin Mojito.
 Produkterna doftar precis som en Mojito och man får ju god lust att smaka på dem...
...tur vi fick en drickbar sådan också, mycket god och det var bara en solstol och lite sol som saknades.
I vitamin C-serien lanseras lite nyheter för hud som behöver piggas upp. Jag kan rapportera att doften på den nya Vitamin C Glow boosting moisturizer är helt ljuvlig - svag och apelsinfräsch.
Det kommer även nyheter i Vitamin E-serien där man har uppdaterat sin Vitamin E Moisture Cream med ny doft och även tagit bort parabenerna. De engelska flaggorna på förpackningarna är en tillfällig design som hyllar märkets brittiska ursprung.  Längre ned i inlägget visar jag vilka produkter jag fick med hem och berättar om en produkt som gjorde mig lite extra upphetsad.
Från Virgin Mojito-serien fick jag hem scrubb, body sorbet, body butter och en så kallad body splash. Den senare produkten är som en cologne-liknande vätska som man häller i handen och duttar på kroppen för att dofta gott men inte för starkt. Mynta och lime är basen i serien.
Här ser ni de produkter jag fick hem att testa från Vitamin E-serien.
Den produkt som lockar mig allra mest är den minsta av dem, ett stick med ögonkräm som svalkar och känns superskönt vid applicering. Jag älskar ju sånna ögonkrämer med metallkula som man rullar på och känslan är densamma med denna. 145:- kostar detta stift så det är helt klart överkomligt.
Vitamin C-serien som ska pigga upp vintertrött hy. Tuben är en så kallad glow enhancer som ska ge lyster och jag har för mig att den även ska funka som primer. Jag ska läsa på mer innan jag börjar prova men jag kommer ihåg att den även kan läggas utanpå smink.

Det var roligt att lyssna på Anna Tjäder och hennes kollegor och jag hoppas de kommer till oss i Göteborg fler gånger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du fick hänga med! Blir jättesugen på Mojito-serien. C

Ninni sa...

Kom och prova!