söndag 5 april 2015

Clinique Hello Cheekbones

Häromveckan visade jag er Cliniques bidrag till contouring-boomen som just nu råder. Här kan ni läsa inlägget. Jag tror att min brevbärare är lite sen, så inget dök först upp i brevlådan, men en dag i förra veckan damp de här skönheterna ned på hallmattan så nu kan jag visa er två av produkterna lite närmare. 
På bilden ser ni Skulptionary Cheek Contouring Palette i nyansen Defining Nudes (345:-) och Chubby Stick Sculpting Highlight i Hefty Highlight (210:-).

Paletten ingår i en serie om fem stycken paletter i olika nyanser, de finns även i lite mer rosa och bärfärgade nyanser också. Kolla här så ser ni. Först tyckte jag denna såg lite väl skimrig ut, men det visade sig bara vara på ytan av kakan som tur är. Jag vill inte glittra i ansiktet och det behöver jag nu inte nu! Nyanserna är otroligt fina och lättburna.
Här ser ni swatch på de tre nyanserna som ingår i paletten och självklart kan man blanda som man vill.
Hefty Highlight är lite mer skimrig, men det hör ju lite till saken när det gäller highlighters och den glittrar inte utan skimrar, jag kommer att använda denna på två ställen, dels högst upp på kindbenen och dels precis under ögonbrynets yttersta del.


Inga kommentarer: