onsdag 13 maj 2015

Clinique - nya Turnaround Revitalizing-serie

Nu är det dags för din hud att finna glowet - så skriver Clinique lite fritt översatt i sitt pressmaterial för nya Turnaround Revitalizing-serien. Med dessa produkter ska huden få förnyad lyster genom avancerad teknologi. Pressutskicket var rejält som ni ser och det kliar i fingrarna att få börja testa dessa produkter, dock har jag precis påbörjat en annan hudvårdsrutin så jag får allt bärga mig en smula, får se om jag klarar det...

Dessa produkter lanseras i juli enligt informationen, men jag ser att de faktiskt redan finns  i Cliniques svenska webshop så det kanske är butikerna som får vänta. Jag har fritt översatt det gedigna pressmaterialet och förkortat det här så gott jag kunde:

Turnaround Revitalizing Lotion (stora flaskan på bilden), 210:-/200 ml. Inspirerad av skönhetsritualer från Asien, där kvinnor använder en tunn lotion eter rengöring för att ge fukt åt huden. Alkohol- och oljefri formula för att boosta hudens energi och cellförnyelse.

Turnaround Revitalizing Treatment Oil, (lilla flaskan som står på burken) 355:-/30 ml, en lätt närande olja som ger luminositet och mjukhet åt huden. En regelbunden användning ska göra hudens fuktbarriärer starkare.

Turnaround Daytime Revitalizing Moisturizer, (liggande tuben) 265:-/50 ml. När huden är uttorkad, och stressad av ett hektiskt schema ska denna dagkräm genast komma till räddning. Denna dagkräm är färgad och finns i två nyanser, Rosy Glow och Golden glow. Jag har fått hem Rosy Glow.

Turnaround Revitalizing Serum, (flaskan längst till höger), 520:-/30 ml. Finns även i större flaska om 50 ml för 695:-. Förbättrar huden naturliga exfolierande process genom att integrera tre stadier för cellförnyelse. Delning, mognad och deskvamation. Det senare ordet betyder fjällning av huden, jag fick slå upp det. Ska ge effekt på fyra veckor.

Turnaround Overnight Revitalizing Moisturizer, burken på bilden480:-/50 ml. Den bästa tiden för huden att förnya sig själv är på natten under sömncyklerna. Ger fukt och ger huden ny textur hela natten. Ger huden en lyxig sammetsliknande yta så att man vaknar upp till en hud med mer lyster.

Turnaround Revitalizing Instant Facial, stora stående tuben, 475:-/75 ml. En snabb hemmakur kommer man långt med med denna högintensiva men milda peelande mask. Kombinerar kemisk peeling med korn och tar fem minuter. Ska minimera fina linjer och förbättra hudtonen.

Jag är allra mest pepp på tre av produkterna: Lotionen i stora flaskan, serumet och ansiktsoljan. Cliniques serum brukar vara helt ljuvliga, jag har inte provat något som inte fått mig på fall. Lotionen och ansiktsoljan känns otroligt moderna. Jag har faktiskt provat två sorters asiatisk lotion förut och jag gillade känslan!

Jag har mer information om vad produkterna innehåller för att åstadkomma ovan löften och kommer att skriva mer utförligt om dem i framtida inlägg när jag testat.


2 kommentarer:

Kerstin sa...

Hehe, härligt med så mycket nytt att man måste dela upp det lite :)

Ninni sa...

Älskar den blå nyansen på förpackningarna!