måndag 4 maj 2015

Testar nya produkter för fullt

Vad det är roligt att prova nya produkter! Jag älskar det! Dessutom är jag så himla nöjd med mina Berlin-inköp, för trots att alla var budgetprodukter så har de verkligen hållit en väldigt hög kvalitet. I den här sminkningen har jag använt många av de produkter jag visat er på sistone.
Roligt också att fota när det är ordentligt ljust, mina fotokunskaper är lika med noll men jag tycker faktiskt att bilderna denna gången blev helt ok.
Jag vet att man inte ska sola, men jag längtar ändå tills jag får en liten gnutta färg, än så länge är jag så himla blek. Tur det finns rouge.
Jag använde den blågrå Kiko-pennan (se bilden längst ned). Jag ska testa att lägga den på hela den rörliga delen av ögonlocket nästa gång jag är lite modigare, men den funkar jättebra som kajalpenna också och den satt som berget hela dagen genom cykeltur och fikapaus.
Skuggan har inte jättemycket pigment, men funkar jättebra att lägga upp till brynet och man behöver inte vara så noga, jag använde en rätt stor fluffig pensel. Lite lagom skimmer har den.
 Kolla in Catrice-rouget, visst är det fint! Jag älskar det, precis min nyans!
Concealern från Catrice är riktigt bra, den är lätt att stryka på och höll bra. Jag använde den mörkare av brynskuggorna och jag gillar att den har lite grått i sig och inte någon antydan till rött.

Jag glömde fota glosset, det är det jag visade igår från Catrice. Jag använde även en foundation från Yves Rocher och den har jag skrivit om här. Det är min favoritfoundation och den ska nog få hamna i ett favorit-inlägg snart. Faktum är att den klår de flesta foundations på fingrarna och jag vet flera tjejer som tycker så, jag tycker faktiskt att den är lika bra som min älskade Bobbi Brown-foundation.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Fint! Jag är också helt beroende av ljus för foton. Är helt enkelt för lat för att lära mig mer :)

Lackert sa...

Jätte snyggt och fräscht, fina bilder

Ninni sa...

Kerstin, tack, jag vet! Jag satt och läste om det där med fotografi igår. Verkar så himla bökigt! Orkar bara inte. Funderar på om jag skulle gå någon kurs nån gång istället för att få all kunskap på ett bräde.
Lackert - tack! :-)

Lotta L sa...

Jättesnyggt! Och tack för tipset om foundation, ska spana in den.