torsdag 14 maj 2015

Venus Snap Razor

Lagom till alla sommarens resor så lanserar Gillette en rakhyvel i miniformat. Det är skaftet som är kortare än på de normalstora hyvlarna. Skaftet passar till övriga rakhyvlar så man lätt kan köpa refill-blad. Hyveln kommer med en smart plastdosa med lufthål för förvaring. Hur många gånger har man inte skurit sig på rakhyveln när man rotat runt i necessären?
Hyveln som sitter på från början har fem blad för en snabb och effektiv rakning. Den har även en fuktremsa som aktiveras av vatten.
Alltså samma fäste som för övriga hyvlar. Bra för mig för jag har hittat en favorit bland Gillettes vanliga hyvlar och det är Spa Breeze (rosa/blå förpackning). Då kan jag köpa sådana refillblad om jag vill och byta till. 
Såhär ser förpackningen ut till lilla Snap Razor, den finns att köpa på t ex Kicks och kostar kring 159:-.
Väldigt sött pressutskick fick jag, jag kan ju välja om jag vill förvara hyveln i dosan eller i den lilla sidenpåsen. 

Inga kommentarer: