söndag 31 maj 2015

La Roche-Posay Physiological Micellar Solution

Igår visade jag er de tre rengöringar jag använder just nu så jag tänkte att jag kör vidare på temat. Här ser ni det ansiktsvatten jag använder varje morgon just nu. Det är ett så kallat micellärt vatten från det franska apoteksmärket La Roche-Posay. Micellärt betyder att det är laddat med nån sorts partiklar som suger åt sig smuts och fett. Jag gillar detta, det doftar gott, är inte så starkt och när jag drar bomullsrondellen på huden så ser jag ju att det gör nytta. Det här märket finns på svenska apotek, men jag hittade inte denna produkt hos apoteksshopparna på nätet så jag tittade in hos Apotek Hjärtat på Kungsgatan här i Göteborg och såg att den kostar 139:-. Man kan även köpa den hos brittiska webshoppar och då kostar den kring 12 pund hos t ex Escentual vilket ju faktiskt är dyrare då pundet står högt just nu.

Inga kommentarer: