onsdag 11 februari 2015

Bare Minerals Marvelous Moxie Dream Big

Fler roligheter från Daisy Beauty Expo! Här ser ni en av sakerna som låg i goodiebagen från Dermarome, de har bl a Bare Minerals i sin produktportfölj. Tyckte det var så kul att träffa Dermarome eftersom jag inte haft möjlighet att åka upp till Stockholm på de event jag blivit bjuden till (ibland är det surt att bo 50 mil bort från hufvudstaden). Nåväl, åter till sakerna ni ser på bilderna.
Detta är ett av vårens läppstift från Bare Minerals Marvelous Moxie-serie, nyansen heter Dream Big och är lite åt det kolafärgade hållet på nudefronten.
Finishen är ganska matt, det är överhuvudtaget väldigt inne med matta läppstift just nu. Dock så tycker jag att känslan på läpparna är helt ok och tycker nyansen är fin, inte så orange som jag trodde. Jag hade väntat mig att det skulle kännas lite uttorkande, men det gör det inte som tur är.
Stiftet kom i ett jättegulligt fodral med spegel i locket, mönstret matchar läppstiftets hylsa. Gulligt! De vanliga Moxie-stiftens hylsor är svarta och kostar 290:-/st i butik. Jag tror detta är limited edition. Jag vet inte om vårkollektionen från Bare Minerals finns ute i butik ännu, men håll utkik för jag tror det bl a kommer en fin skuggpalett också som jag sett sneak peak på. Modern POP heter kollektionen.

2 kommentarer:

Lackert sa...

Vilken perfekt neutral färg

Ninni sa...

Ja, diskret...