lördag 21 februari 2015

Clinique Dramatically Different Moisturizing Cream

En av de allra första ansiktskrämerna jag provade var Cliniques Dramatically Different Moisturizing Lotion. Jag minns att jag köpte den i samband med ett GWP-erbjudande och att den andra produkten jag köpte var Superbalanced foundation. Båda produkterna gillar jag faktiskt fortfarande såhär hela 25 år senare, jag har haft dem i olika omgångar. I serien med Dramatically Different så finns även en gel som är oljefri för den fetare huden. Dessa krämer utgör en del av Cliniques klassiska 3-stegsserie där även rengöring och ansiktsvatten ingår. 

Nu kommer Clinique med en vidareutveckling av DDML, nämligen en lite kraftigare kräm för torrare hud och jag fick hem en burk i ett fint pressutskick i förra veckan. Den nya krämen ska genast återfukta huden och sjunka in snabbt. Den ska även reparera hudens barriärer och stärka dem med 50% på åtta veckor sägs det. Två gånger om dagen ska denna användas, det är alltså en 24h-kräm.
I pressmaterialet står det att Clinique har testat den här krämen på Sibiriska kvinnor och att 97% av dessa kvinnor var nöjda med resultatet. Clinique har inkluderat sex olika ingredienser i krämen och de kallar dessa "The Sensational Six". Dessa ingredienser är, och nu har jag försökt översätta åt er:

  • Solrosfrö cake, vet inte riktigt hur ska översätta cake här... någon som vet, jag fick upp solrosfrötårta när jag provade google translate..., kan det möjligen vara solrosolja de menar eller kanske hela blommans platta med frön?
  • Korn-extrakt, bör vara sädesslaget korn
  • Gurkextrakt
  • Hyaluronsyra (som jag hört från flera håll att man ska söka efter i sin hudvård)
  • Glycerin (ger fukt)
  • Dimetikon (silkig mjuk ingrediens som ska behandla torr hud)

Krämen är oparfymerad och doftar ingenting alls, den är allergitestad såsom alla Cliniques produkter. Det som slår mig är att konsistensen är helt ljuvlig, sådär lite silkigt krämig så att den känns lyxig.
Dramatically Different Moisturizing Cream finns i två storlekar 50 ml kostar 225:- och en större burk på 125 ml (det är stort!) kostar 425:-.

Inga kommentarer: