måndag 2 februari 2015

Recension - Bare Minerals Lash Domination Mascara

Såhär beskrivs mascaran: 
En volymmascara med tio fördelar: Volymgivande, förlängande, ökar tjockleken (är inte det samma som volymgivande?), separerar, lyfter, sitter hela dagen, mineralberikad, kladdar inte, klumpar inte, flagar inte.

Såhär tycker jag:
Bra egenskaper är att den ger bra volym och att den sitter bra samt att hylsan är snygg. Mindre bra egenskaper är att den är bökig att måla med pga den stora skruvade borsten, det blir gärna ojämnt samt att det är svårt att inte kladda på huden. Sen tycker jag att den klumpar rätt mycket också och att den är en liten smula för dyr.

Ninni ger betyget: 3

Bare Minerals Lash Domination Mascara finner ni hos svenska butiker som t ex Kicks för 279:-, ni kan även köpa denna i utländska webshoppar för kring 200:-. Jag tror jag köpte mitt exemplar på Feelunique om jag minns rätt.

Inga kommentarer: