måndag 9 februari 2015

Diorpåse från Daisy Beauty Expo

När jag hade tagit mig till det fina Dior-rummet på Daisy Beauty Expo så hade tiden hunnit rinna ut ordentligt, jag hade lätt kunnat stanna i rummet mycket längre, men såklart ville jag hinna med allt. Jag tog mig en snabbtitt på vårkollektionen och lämnade sedan rummet med en jättefin goodiebag, förstod tyvärr i efterhand att jag missade en del annat. Idag tänkte jag visa er vad som låg i påsen (jag är t o m rädd om själva påsen ska ni veta, för Dior är ju Dior liksom..).
Märket presenterade sin nya foundation Nude Air, detta är en så kallad serum-foundation som ska ge energi till cellerna och hjälpa huden att andas bättre samt ge fukt. Spf 25 har den och den är väldigt tunn och behaglig. Fullstor förpackning är på 30 ml och kostar ca 540:- i svenska butiker.
Jag har redan testat den och jag tycker att den ger ett mycket naturligt resultat, kanske är den inte något för er som vill ha hög täckning, men jag tror nog att den går att bygga på en del. För min del så gillar jag bara att den är lite tunnare. Kan lätt tänka mig att köpa denna faktiskt.
Smart liten pipettflaska, bra eftersom det är en flytande formula. 

I påsen låg också en minimascara av sorten Diorshow Iconic Overcurl, jag minns att jag gillade den vanliga Diorshow och det ska bli kul att testa denna mascara. Den har en böjd borste. Originalförpackningen är på 10 ml och kostar 340:- (denna är på 4 ml).

I Diorshow-serien finns även en mascara-primer slash fransserum som heter Diorshow Maximizer, den ska antingen läggas under mascara omedelbar volym men den kan även användas som serum för att stärka fransarna under natten. Jag tror genast jag ställer denna i min tandborstmugg och testar som ett nattserum, för om jag känner mig själv så kommer jag annars att glömma bort detta extra steg i rutinen. Jag återkommer med resultat!  En sån här kostar 340:- för 10 ml.
Sen kommer vi till det sötaste som låg i påsen. Nämligen ett litet kit med doft och bodylotion i doften Miss Dior. Trots att detta inte riktigt är min favoritdoft så blev jag betagen... så sött! Mandarin, jasmin och patchouli ska denna dofta. Jag tycker den doftar klassisk parfym helt enkelt, lite damigt (ej att blanda ihop med dammigt). Kan på något sätt tänka mig att denna går hem hos kvinnor i Paris. Oj, nu blev jag ressugen också här. Lika bra att jag avslutar inlägget, hihi.



5 kommentarer:

Lotta L sa...

Fina grejer! Härlig lyx! Miss Dior luktar jättegott tycker jag. Mascaran har jag inte provat men bara hört bra om. Förstår att du är rädd om påsen, det hade jag också varit!

Ninni sa...

Ja, det är lyxigt! :-)

BEAUTYKEY.se - ny skönhetsportal sa...

Fina saker! :)

Kerstin sa...

Jag blir farligt frestad av foundationen!

Ninni sa...

Ja, jag hade på mig den på jobbet igår och gillar riktigt mycket!