lördag 7 februari 2015

Missha The Style mono touch shadow nr JVL01

För ett tag sedan så köpte jag en tom palett för att fylla upp med skuggor i syftet att bygga min egenvalda palett med endast användbara nyanser. När man köper en färdig palett så finns det ju nästan alltid nyanser som inte blir använda. Kolla in min palett här
Häromsistens köpte jag en skugga från Sydkoreanska Missha i syfte att sätta in i paletten. Jag hade sett dessa skuggor rätt länge och tänkt att det skulle vara kul att prova. Tyvärr visade det sig att den inte bara kommer i metallpannan utan även har plast runtom metallen. Missha har tänkt att man ska köpa en av deras egna paletter och sätta in skuggan i. Det gör att man går miste om magnetismen om man inte depottar skuggan, dvs tar bort plasten. Blä! Visst kan jag ta bort plasten, det finns massor av instruktioner på nätet om hur man gör det, men jag är rädd att jag har sönder skuggan i behandlingen så jag tänker nog faktiskt låta bli.
 Såhär ser storleken ut, den är alltså inte stor, men visst är nyansen fin? Se närmare bilder nedan.
Såhär ser den provisoriska förpackningen ut, såklart man man ha skuggan i den, även om den inte är så fancy men mitt syfte var ju att ha skuggan i paletten...
Nyansen är beigebrun med en rosa touch, mycket fin, jag skulle säga att den är hyfsat pigmenterad, men inte riktigt så krämig som jag vill ha den. Om man jämför med t ex Urban Decays Naked 1-palett så är de skuggorna krämigare - men dyrare såklart.
Jag gav ca 35 kronor för min skugga på eBay, så den är inte dyr direkt. Dessa finns i flera olika nyanser och man kan säkert hitta dem billigare, jag bara slog till på impuls en kväll när jag surfade runt på min iPad. Ni vet ibland känner man bara för att köpa något, och det är ju bättre att köpa smink än att köpa godis va?

7 kommentarer:

Lotta L sa...

Vilken underbart fin färg! Synd du inte kan sätta den i paletten. Men som sagt en fin skugga.
Och visst kliar det i fingrarna mellan varven, man vill ha nåt nytt. Visst blir man lite glad när man handlar något? Det behöver man denna tiden på året speciellt mycket tycker jag.... Jo, bättre med smink än godis!

Kerstin sa...

Vilket himla fint mönster! Färgen är också väldigt söt.

Störigt med plasten. Jag är inte heller så flink på depottande. Låter klokt att låta bli!

Minerva sa...

Fin skugga! Visst kan man bli shoppingsugen men just för tillfället har jag faktiskt kunnat tänka efter, hmm, nog har jag väl en som liknar den där väldigt mycket! Gäller både ögonskuggor, nagellack och svarta V-ringade tröjor!

Ninni sa...

Ja, ofta när jag ser ngt fint i en affär så kan jag tänka att en sån har jag ju redan... Bra sätt att hålla plånboken stängd.

Anonym sa...

Vilken söt liten sak, och så vackert mönstrad. Verkar vara en intressant nyans också, vore kul att se den i en sminkning!

Ninni sa...

Kan vi säkert ordna. 😄

Lackert sa...

Så fin den är :) lite annorlunda färgskiftningar ser det ut som, läckert