fredag 9 mars 2012

So Totally Clean

Just nu testar jag en spännande rengöring som heter So totally clean, det kommer från ett märke som heter Formula 10.0 6. Jag har inte testat detta märke förut, men jag har sett det i butik och i skönhetsbloggar. Såhär skriver de:

Rengöringsprodukten So totally clean är flaggskeppet i i Formula 10.0.6 serien och utvecklades av en kemist redan år 1933. Då såldes produkten endast på apotek i USA.

So Totally clean är en effektiv rengöring som lätt tar bort smuts, fett och orenheter för en ren och fräsch hy. Produkten är en kombination av rengöring och ansiktsvatten och reducerar sebum och orenheter, öppnar upp porerna och rengör på djupet samt verkar uppfriskande för huden.

Användning:
Applicera på en bomullstuss och svep över ansikte och hals. Skölj ej. Undvik ögonområdet.

Hudvårdsserien FORMULA 10.0.6 lanserades redan år 1933 på den amerikanska marknaden som ett av de första varumärken inom hudvård. År 1960 stod deras första fulla sortiment inom rengöring och behandling klart, med produkter som både passade normal hy och problemhy. År 2008 genomgick FORMULA 10.0.6 stora förändringar. Nya produkter utvecklades och gamla produkter förbättrades för att säkra en så hög kvalité och effektivt resultat som möjligt. År 2010 kom produkterna till Sverige för första gången där de nu finns att köpa på Åhléns och Kicks. Formula 10.0.6 forsätter att utveckla högkvalitativa produkter med noggrant utvalda ingredienser och lanserar nu en rengöringsprodukt speciellt framtagen för känslig hud

Pris för en flaska på 200 ml är ca 99:-.

Jag kommer att använda denna som ett ansiktsvatten då jag gillar att använda rengöringsmjölk eller löddrande rengöring för att få bort sminket först. Återkommer med recension inom kort.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jag är så gammal så jag kommer ihåg det som Bonne Bell Ten O Six ansiktsvatten. Är lite nyfiken på det, det finns ju även en variant för känslig hy. I så fall kommer jag också att använda det som ansiktsvatten. Man kan ju ha det ibland kanske?
Väntar med spänning på vad du tycker om det!

Ninni sa...

Oj, det minns inte jag och då är jag ändå över 40. Trodde jag hade koll, men tydligen inte - hihi.