fredag 22 juni 2012

Recension - Lady Speed Stick

Hajpade produkter blir jag alltid nyfiken på. Jag har läst hos många av skönhetsbloggarna om deras kärlek till deodoranterna från Lady Speed Stick. Jag tror inte de finns att köpa i Europa (rätta mig om jag har fel), men jag hittade dem i Los Angeles. Jag köpte på mig två stycken i olika dofter och nu har jag testat den här riktigt ordentligt och är redo för recension av den ena.

Jag minns inte vad jag betalade för denna, men det var inga stora pengar. Dessa säljs i mataffärerna och på apoteken i USA. Mitt första intryck av den här stickdeodoranten var att den luktade väldigt starkt och jag var osäker på om jag skulle stå ut. Men konstigt nog var doften bara stark de första användningarna så jag vet inte om parfymen låg mest på ytan. Nu tycker jag den doftar fräscht och precis lagom starkt. Lite blommigt sådär. Doften heter Rainkissed water lily som ni ser på bilden. Jag gillar att det är ett stick då ingen torktid krävs, jag använder deon både under armarna och under bysten då jag svettas en hel del där - faktiskt mer än under armarna. Dock tycker jag inte att den håller hela vägen, jag blir klibbig ändå efter några timmar. Den är inte dålig, men heller ingen riktig favorit och den står sig inte i konkurrensen mot t ex Vichy's och Biotherms deodoranter.

Ninni ger betyget: 3

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Spännande läsning! Att slå Biotherms verkar ju vara sjukt svårt :)

Ninni sa...

Ja, den och Vichy är ju favvisar för många av oss.