tisdag 11 september 2012

Clinique - Black Honey

Jag tror det var förra hösten som Clinique gav ut en kollektion som hette The New Black Collection. Det fanns skuggor, rouge och läppstift. Kolla in fler produkter hos Skimmerskuggan. Jag var redan då sugen på det här stiftet. Det är ett Almost Lipstick och nyansen heter Black Honey. Jag slog till på mitt stift när jag var i LA i vintras, för Clinique är ju så mycket billigare i USA, men jag har sparat på det tills nu. Jag har ju alltid ett litet lager med oöppnade produkter att ta fram, precis som att ge sig själv en present då och då. Är jag fånig? Nåväl, de håller sig fräscha längre om de inte öppnas.
Stiftet ser jättemörkt ut, men det ger knappt någon färg på läpparna. Jag gillar ju transparanta läppstift, men kanske att det hade fått synas bara något lite mer. Dock är det superskönt på läpparna och det kommer att bli flitigt använt. Jag tror att just den här nyansen har utgått, men på Kicks hemsida hittar ni fler nyanser av Almost lipstick. Jag är alldeles övertygad om att fler av dem kommer att hitta hem till mig i sinom tid.
Ja, ni ser ju, det ger knappt någon färg alls. Här har jag dragit stiftet flera gånger över huden.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag älskar det stiftet! Jag vill också ha fler färger. Ska passa på vid nästa Clinique-gwp.

Och du, ett sådan lager har jag också. Det måste vara att betrakta som heelt normalt :)

Lotta sa...

Har velat ha det här länge, men precis som med så mycket annat har jag inte skaffat det. Trodde nog ändå att det gav mer färg. Vi får väl se om jag skaffar något! En annan färg då får det ju bli.

Ninni sa...

Det bor i handväskan och jag blir glad när jag sticker ner handen o får tag i det...

Fröken Frodig sa...

Ser ut som ett stift för mej! Vill bara ha lite lite färg men gillar inte kladdet av läppglans, föredrar helt klart stift. Har stått på önskelistan ett tag nu.

Ninni sa...

Köp om du hittar!