tisdag 16 juli 2013

Deborah Milano

På det stora El Corte Ingles-varuhuset i Puerto Banus kan man som sagt hitta många kul märken, skönhetsavdelningen är enorm! Ett märke som jag tittade närmare på denna gången var Deborah Milano. Jag köpte två produkter. En eyeliner och en krämskugga som jag tänkte visa närmare.
Eyelinern heter 24 Ore Duo och har filtspets som är platt så att man kan måla tunna eller tjockare linjer. Mycket lättmålad tycker jag.
Här har jag swatchat den på handryggen och ni kan se att det är lite skillnad på tjocklek beroende på hur man vänder spetsen. Jag har testat pennan på ögonen en gång och än så länge är jag tyvärr grymt besviken. Jag målade på och sedan satte jag mig i bilen för vi skulle på utflykt. När vi hade åkt en liten stund så tittade jag mig i spegeln och då hade jag färg kletat överallt på ögonlocken. När jag försökte få bort kletet så visade det sig vara stört omöjligt! Det satt som berget och jag såg ut som en clown, vet inte om jag kanske borde låtit eyelinern torka bättre innan jag blinkade, ska ge den en chans till, men om den uppför sig såhär igen så får den bottenbetyg av mig. Använde eyelinern ensam utan primer och andra skuggor så jag ska som sagt prova mig fram lite här. Återkommer i ämnet!
Här är krämskuggan jag köpte, den har jag inte hunnit prova ordentligt ännu. Den heter 2 in 1 Long last eyeshadow och ska funka både som primer och skugga.
Tog en bild i solljus och en i skugga och jag tycker färgen är underbar! Nr 7 har den och jag tror namnet på nyansen heter Lunga tenuta, men är inte säker för det står på italienska på burken...
Deborah Milano finns att köpa på Eleven, men jag hittar inte någon av dessa produkterna där. Om man bor i Göteborg så finns märket även att köpa på Huggets Färg på Prinsgatan, vet inte varför jag inte tittar in där någon dag för det är nära mitt hem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga färger!

Anonym sa...

Anonym är jag, Cooookie!

Ninni sa...

Häj Cookie, saknar dig!

Kerstin sa...

Ljuvligt fina färger!