söndag 28 juli 2013

Mitt första eBay-fynd - ny förvaring

Jag har länge velat prova på att shoppa från eBay. Jag har dock inte riktigt vågat och så har jag varit lite lat. Man behöver ju ta reda på hur det fungerar och så behöver man kunna betala med Paypal. Men så bestämde jag mig för att ta mig i kragen så nu vet jag hur man gör! Man kan ju handla till både fast pris och på auktion och jag har testat båda.

Här ser ni mitt första eBay-fynd, en förvaring för läppstift mm. Jag köpte tre stycken små moduler i genomskinlig plast från säljaren tinxi-world till fast pris. Jag betalade totalt ca 115:- för dessa, frakten var gratis. Det tog ungefär två veckor innan brevbäraren kom med paketet, helt ok med tanke på att säljaren finns i Kina.
Jag är nöjd med mitt köp. Det blir ordning och reda på lippiesarna. Det enda jag tycker är synd är att inte alla läppstift får plats riktigt för facken är för smala för t ex Estée Lauders och Clarins stift. De går ned litegrann, men inte ända ned till botten tyvärr. Fast det finns kanske ingen klockren lösning. Jag har tittat på Muji's liknande förvaringar, (finns på Åhléns) men jag tycker de är så jädrans dyra.
I denna har jag ställt läppglans och läppkritor, de vinglar litegrann för de är ju smalare än läppstift. Skulle velat att dessa fanns med olika stora fack, men man kan tyvärr inte få allt va?
I den tredje modulen får mina oanvända mascaror bo, tanken är att de får flytta ifall min lippie-samling växer sen. Jag funderade på att ställa mina oanvända läppcerat i den, men de bor så bra i en liten genomskinlig necessär just nu att de får bo kvar. Jag har såklart en massa lippisar utplacerade i väskor och jackfickor också.

Jag har även köpt en del smycken och hår-accessoarer på eBay, men de har inte hunnit komma ännu, lovar visa sen! Brukar ni handla på eBay och vad köper ni och vad tycker ni? Vågar ni handla dyrare saker?

2 kommentarer:

Minerva sa...

Har inte handlat än, men blir väldigt sugen!Först var det Fröken Rosa som skrev om koreanska säljare, och nu läser jag ditt intressanta inlägg!

Ninni sa...

Det är jättekul med eBay!