torsdag 11 juli 2013

Tio tomma Spanien del 2

Lika bra att köra på med den andra inlägget om tio tomma från Spanien-resan innan jag visar er mina fynd från resan. 

  •  Biotherm Lait Solare spf15, visade denna igår och den ingår definitivt i min lista över trevliga solkrämer som sagt.
  • Bourjois nagellacksborttagning, funkade jättebra. Dock är inte dip-in-removern från samma märke något att hänga i julgranen. Den tycker jag inte ni ska köpa, köp Depends snabba istället.
  • Yves Rocher Protectyl after sun, inget fel på denna utom att jag inte är sådär särdeles förtjust i doften.
  • Cien handtvål med apelsin och vitt te, otroligt blaskig och odryg, fast billig.
  • ACO efter sol, skön gelé som svalkar gott, känns ungefär som aloe vera-gel. 


  • La Roche-Posay Lipikar bodylotion, skön oparfymerad och neutral.
  • Clarins Gentle Foaming cleanser, har denna även i fullstorlek, se recension här.
  • Murad dagkräm med spf30, skön och doftar lite apelsin.
  • Avene Hydrance Optimale spf 20, gillar skarpt! Doftar gott och återfuktar fint, gillar att den har bra solskydd. Vissa dagar struntade jag i solkräm till förmån för denna och det funkade fint.
  • Två prover från Nuxe, en mask som var rätt skön och doftfri och en ögonkräm som jag inte gillade så bra, den doftade gräs vilket jag inte gillar.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Har varit nyfiken på Avene crème med spf 20 länge, men aldrig kommit mig för att köpa. Är det light varianten? Tror den är jättebra. Måste köpa!

Ninni sa...

Japp, det är light, den verkade riktigt bra tycker jag, även om provtuben inte var så stor.