torsdag 27 maj 2010

Parfym nr 10: Moon sparkle från Escada


Såhär beskrivs doften (brydde mig inte om att översätta faktiskt): A sensual, irresistible & romantic for women, evokes memories of hot summer party nights. Filled with a sexy, magical intensity. Notes of strawberry, blackcurrant, citrus cocktail, red apple, sweet pea plus freesia, jasmine, rose, raspberry, musky notes, sandalwood, dry amber.

Såhär tycker jag: Jag har svårt att bestämma mig för om den är supergod eller bara ganska god. Jag har testat den några dagar i rad just för att den är svårbestämbar. Den är fruktig, men möjligen något för söt och man känner både jordgubbe och svartvinbär och även lite äpple. Av mysken märks dock inget som tur är. Jag bestämde mig slutligen för att ge den en fyra i betyg, doftar jättegott, men något för söt för att jag skulle köpa den.

Nästa parfym för test blir Naturelle från Yves Rocher. Där har jag bara en liten våtservett så vi får se hur rättvisande den recensionen blir...

2 kommentarer:

Badbomben sa...

Den här gillar jag, en av mina favvosommardofter! Jag tycker själv att svartvinbärsdoften ger litet edgygare sötma, det är inte bara hallonäppelpäppel-sötma utan litet syrlighet med i doften.

Ninni sa...

Ja,den är faktiskt inte så dum, lite småspännande!