torsdag 6 maj 2010

Parfym nr 5: Idole d'Armani


Såhär beskrivs doften:
Idole d'Armani är en feminin och sensuell Giorgio Armani parfym. Giorgio Armani Idole d'Armani inleder med toppnoter av clementin, päron och ingefära. Idole d'Armani övergår sedan i basnoter av saffran, ros och jasmin för att sedan avrundas i basnoter av patchouli och vetiver. Giorgio Armani Idole d'Armani är en exklusiv Giorgio Armani parfym som passar för användning såväl dag- som kvällstid. Denna Giorgio Armani parfym är en hyllning till kvinnan.

Såhär tycker jag:
Jag kunde faktiskt känna pärondoften där i början. Sen blev det bara en väldigt stark parfym, trots att jag bara tog pyttelite. Jag var tvungen att gå ut på balkongen en liten stund där för att det värsta skulle lägga sig och fick sen sitta med öppet fönster. Nu när det gått några timmar så är den rätt ok. Men, nej, den är alltför stark för att jag skulle vilja köpa den och den får bara en tvåa i betyg av mig. Oj, vad jag känner mig snål!

Nästa parfym för test är J’aime les fleurs från La Perla. Den hoppas jag på så det känns lite spännande!

Inga kommentarer: