söndag 2 maj 2010

Parfym nr 2: Fairy Dust från Paris Hilton


Såhär beskrivs doften:
Doften inleds med blommiga noter av rosa pioner, apelsinblomma och mousserande Prosecco-ackord. I hjärtat av Fairy Dust finns en bukett av gardenia och vattenliljor - med en perfekt blandning av persikonektar. Tillsammans uttrycker dessa doftnoter en lekfull kvinnlighet. Doften avslutas med en blandning av krämig vanilj och myskig kaschmir, inlindat i en ekig doft som verkligen är kittlande.

Såhär tycker jag:
I beskrivningen ingår uttrycket "myskig kaschmir" (heter det inte cashmere förresten?). Men någon mysk känner jag inte av. Detta är en ganska söt doft som faktiskt är ganska angenäm. Jag tycker att den funkar både som vardagsdoft och kvällsdoft för den är sådär mittemellantung. En helt ok doft, fast inte så härlig att jag skulle köpa den. Den får en trea i betyg av mig. Värd att testa men ingen riktig favorit.

Nästa doft för test blir Guess av Marchiano.

3 kommentarer:

Maria, Hjärterdam sa...

Ja jag måste säga att de gamla burkarna var bättre men de är också spilliga =/

Darling sa...

"mousserande Prosecco-ackord" säger ju allt (inte ett dugg). Och nej, du tänker på ullet, det heter cashmere, från speciella getter. Kashmir är staden i Indien, förmodligen menar de att de fångat stadens myskiga doft på burk liksom, brukar vara nåt sånt när parfymtillverkarnas marknadsavdelningen får fria händer :)

Ninni sa...

Aha, så kanske det kan vara! Bra tänkt!