tisdag 6 november 2012

Frontcover Smoulder Eyes

Som ni minns från förra inlägget så köpte jag en box från Frontcover. Jag har aldrig hört talas om detta märke förut, men när jag besökt Sephorabutiken i Täby Centrum så tog jag mig en ordentligt titt på märkets olika boxar som finns i lite olika prisklasser och utföranden. Jag föll för den här boxen som heter Smoulder Eyes. Den kostade mig 295:-, det fanns både billigare och dyrare boxar. Färgerna i denna passar mig perfekt och jag tycker man fick mycket för pengarna. Jag hoppas att kvaliteten är så bra som den verkar. Nu till innehållet:
Boxen innehåller fyra olika "looks". Den är alltså uppdelad i fyra olika delar, såklart kan man använda produkterna precis som man vill, men det finns instruktioner för varje look ifall man vill prova att sminka såsom det var tänkt.
På insidan av boxen finns instruktioner på engelska. Under produkterna finns ett häfte där andra språk är representerade, dock ej svenska.
Här ser ni look nummer ett, den heter Smoulder. Den består av tre olika pennor samt en dubbel pennvässare för smala och breda pennor.
Pennorna är mjuka och väldigt bra pigmenterade, jag vet ej dock hur de sitter ännu då jag inte testat på ögonen. Speciellt är jag imponerad av den svarta pennan (med sudd i ena änden) för den verkar otroligt mjuk och alldeles kolsvart. Kan tänka mig att det är bra att stoppa pennan i kylen innan vässning för att göra den lite hårdare.
Look nummer två heter Red Hot. Vinrött är ju höstens stora modefärg och jag är supersugen på alla tre skuggorna här. Den champagnefärgade verkar ha precis lagom mycket skimmer och den nästansvarta kommer att passa perfekt på julfesten tror jag! Till dessa skuggor hör en ofärgad eyeliner som man kan doppa i valfri skugga. Sen torkar man av den och kan på så vis använda den till andra färger nästa gång. Jag har haft en likadan från Too Faced tidigare, men man kan precis lika väl använda en fuktad pensel, vilket faktiskt är mer hygieniskt. En dubbeländad skuggpensel medföljde även den här looken.
 Här ser ni swatches, visst är det underbara färger?
Vidare till look nummer tre, den heter On fire. Även här har vi tre puderskuggor. En lila, en mörkblå och en mörkt tealfärgad. En duokrom flytande eyeliner har vi också samt en dubbeländad mascara.
 Swatch på skuggorna i looken.
Eyelinern verkar väl pigmenterad, lite solsken hade visat det duokroma i den, men sol är svårt att trolla fram i november...

Här är mascaran, man ska använda den smalare borsten för de nedre fransarna och den bredare för de övre. Dock verkar den ganska torr, jag brukar sällan imponeras av mascaror som ingår i olika kit, har en känsla av att jag inte kommer att gilla denna något vidare.

Den fjärde och sista looken heter Burnin down the house. Här har vi två puderskuggor, en krämskugga och en skuggprimer i stiftform.
En mörkblå puderskugga och en mörkt taupefärgad sådan. Det finns faktiskt inte en enda skugga i paletten som jag inte gillar!

 Här har ni den guldfärgade krämskuggan.
Skuggprimern är champagnefärgad och den verkar lagom hård i stiftet, hoppas nu inte den creasar.
 Här är en swatch på primern, om den sitter bra så funkar den ju även på egen hand.
Boxens baksida. Jag tittade på den dyraste boxen också (tror den låg på någon hundring mer), den innehöll en massa puderskuggor och där fanns även en ask där man kan depotta skuggor tre i taget, tror den asken även funkar till skuggorna i den här boxen. Väl värt att titta närmare på vid nästa Sephora-besök om det visar sig att kvaliteten här är bra. Denna box är ju rätt så klumpig att ta med sig så det är bra om man kan dela upp produkterna och bara ha med sig de man tänkt använda när man reser.

Vad säger ni - blir ni lockade av Frontcover? Här är märkets hemsida ifall ni vill titta mer. Det verkar som om de levererar till de flesta länder om ni vill handla på nätet.

12 kommentarer:

Litzy sa...

Tycker det ser jätte intressant ut :) Jag är tyvärr jätte dålig på make-up så vet inte om jag vet hur man använder kittet :P

Ska kolla noggrant på din make-up till julfesten ;)

Ninni sa...

Hahaha, vilken press jag fick nu. ; )

B R O W N S U G A R sa...

Sjukt sugen på den nu!

Kerstin sa...

En massa fina grejer ju! SKuggorna ser riktigt lovande ut, och linern och pennorna också. Det ska bli kul att se på och höra vad du tycker1

Ninni sa...

Lovar testa ordentligt! :-)

Minerva sa...

Mycket snyggt för pengarna, ett riktigt fynd!

Ninni sa...

Ja, så känner jag också.

Wysteriia sa...

Jag har en frontcover här hemma som jag ser framemot att testa :D

Ninni sa...

Åh, vad spännande, hoppas det är en annan än den jag har! :-)

Lotta sa...

Åh, så sugen jag blev på den nu! Ska bli kul höra vad du tycker sen när du provat allt. Skuggorna är ju hur fina som helst! Allihop!
Och Sephora öppnar i Malmö nästa månad...

Anonym sa...

Åh, vilka fina grejer! Butiken såg också härlig ut, hoppas de öppnar i Gbg snart. Kanske på Kungsmässan när de bygger ut? Kram C

Ninni sa...

Lotta, vad spännande!
C, jag hoppas att vi får en Sephora fort i närheten av Göteborg, då ska vi frossa!