lördag 10 november 2012

Testat Frontcoverboxen lite...


Mesig bild, jag vet. Men jag skulle bara testa skuggorna i Frontcoverboxen lite för att kolla kvaliteten på dem. Gjorde sminkningen på fem minuter.

Jag valde den brunlila skuggan Thundersky purple från Burning down the house-looken och den champagnefärgade Fudge från Red Hot-looken. Av de bakade skuggor jag tidigare testat så har de flesta varit rätt så smuliga och opigmenterade. Men dessa är faktiskt helt ok att jobba med. Den brunlila ser lite smulig ut på bilden, men den funkade bra.
Som bas för skuggorna lade jag primern som också kommer från boxen, kanske att det är bra att lägga lite mer än vad jag gjorde, tror jag snålade lite uppåt brynet. Men man får öva och pröva! Det är praktiskt med stiftform för det är bara att måla och tona ut med fingret.
Jag använde även den svarta kajalpennan från boxen (näst överst i bild). Den är faktiskt suverän! Otroligt välpigmenterad, dessutom har den bra tyngd för jag tror det är plast istället för trä kring stiftet. Inte så bra för miljön kanske, men det gör att pennan ligger väldigt bra i handen. Sudden i ena änden är helt ok. Övriga produkter är Cliniques High Impact extreme volume mascara, brynpenna från Calvin Klein och min nya bryn-gel från H&M.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Snyggt! Den ljusa ser ut att vara helt i min smak! Men alla skuggorna såg superfina ut och bra färger i den paletten, så det blir nog ett köp!

Ninni sa...

Ja, jag älskar den!