torsdag 29 november 2012

Julfest-mejk

Igår hade vi julfest med jobbet - det var superkul! Massa god mat, trevliga kollegor och mycket dans. Tyvärr fick sångaren i det inhyrda bandet kräksjuka, men vi lyckades få tag i en bra DJ (inte SHM förstås...). Här är min sminkning från festen. Jag använde den silvriga pennan från Frontcoverpaletten som grund och lade den helsvarta kupade skuggan över.
 Ovanpå skuggan duttade jag på en multiglitterfärgad glittergel från Milani.
Glittergelen syns inte på bilden ovan, men på de lite suddigare bilderna framkommer den konstigt nog bättre.
Ser ni vad fin effekt det blir med de olikfärgade glitterkornen? Dessutom fäller den inte glitter såsom en puderskugga gör.
Jag är rätt så nöjd med den här partymejken, ska nog göra den fler gånger. I verkligheten var sminket mörkare och sotigare, det blir alltid svagare på bilderna konstigt nog. Dagsljus var det ju heller inte tal om så bilderna är tagna i vårt badrum som inte har fönster.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt glitter! Var hittar man det? /Carin

Ninni sa...

Jag köpte min tub i USA, men Milani finns att köpa på Cherryculture's webshop så kolla där! Du kan få en klick i en provburk om du kommer hem till mig nån dag. Kommer aldrig göra slut på hela den tuben...

Litzy sa...

Du var så himla fin :)

Kerstin sa...

Mycket tjusigt!

Ninni sa...

Sötnosar, tack!

Lotta sa...

Jättefint!