torsdag 24 januari 2013

Recension - Revlon Grow Luscious mascara

Så var det dags för recension av den här mascaran som ni sett figurera i min blogg ett tag. Den heter Grow Luscious och kommer från Revlon. Jag köpte den i LA. Den känns som en väldigt klassisk mascara med en rätt stor vanlig borste. Jag blev rätt så besviken i början, det står ju plumping, vilket innebär att den ska ge volym. Men jag tyckte den var rätt mesig och jag fick lägga på rätt så många lager för att det skulle hända något med volymen. Jag vet ju att det ibland kan ta ett par veckor innan en mascara tjockar till sig och mycket riktigt, den blev bättre med tiden.

Jag har inte använt denna varje dag då jag varvat med en Cliniques nya mascara som jag har svårt att släppa. Dock har den här vuxit i mina ögon. Den sitter nämligen väldigt bra och smular inte. Dessutom tycker jag förpackningen är rätt så snygg faktiskt, men det är ju egenligen oviktigt.
Om ni gillar lite större borstar och har lite tålamod med att denna är lite tunn i konsistensen i början så kan jag rekommendera den. Den är ju inte dyr även om den är svår att få tag i från Sverige. Den kostar sisådär fem dollar i USA och lika många pund i England såvitt jag kan se efter lite googlande.

Ninni ger betyg: 3,5 hade mascaran varit bra från början så hade den fått högre betyg.

5 kommentarer:

Minerva sa...

Så brukar jag tycka om alla mascaror, alltså att de inte visar sin riktiga natur förrän efter någon veckas användande, så det gäller att inte ge upp direkt!

Ninni sa...

Jag håller med, men Cliniquemascaran var bra redan från början o det är ovanligt.

Kerstin sa...

Jag har testat alldeles för lite Revlon känner jag nu.

Lotta sa...

Borsten ser bra ut. Synd att Revlon inte finns i Sverige mer!

Ninni sa...

Man får passa på när man reser, men jag tror märket tyvärr utgått i t ex Spanien för de diskarna saknades när jag var på Solkusten i somras.