måndag 22 augusti 2011

Make Up Forever - Lab Shine lip gloss

Make Up Forever är ett märke som aldrig intresserat mig sådär särskilt. Jag har tittat på deras display på Sephora-avdelningen som finns på El Corte Ingles i Puerto Banus varje år, men inte slagit till på något. I år fick jag dock syn på det här läppglanset och jag föll för den härligt koralliga somriga färgen.
Väldigt fin färg till solbrännan. Glosset känns skönt på läpparna och är nästintill doftfritt, lite lite fruktdoft kan jag känna om jag nosar ordentligt. Applikatorn är en pensel och inte en skumgummiplutt. Egentligen tycker jag att det var lite för dyrt, jag fick betala drygt 18 euro för detta och då var det ändå 10% på alla produkter från Make Up Forever. Har ni testat något från detta märke och vad tyckte ni?
På köpet fick jag ett litet prov av en allroundkräm från Sephoras eget märke. Jag tittade även på Sephoras eget smink, men ska jag vara ärlig så är det inte många saker jag varit nöjd med därifrån tidigare. Nagellacken är för tjockflytande (om man bortser från samarbetet med OPI, men de lacken finns inte i Europa vad jag vet. Skuggorna är för dåligt pigmenterade osv...

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Underbar färg!

Jag har stött på en och annan kajal från Sephoras egna märke som varit bra...

Ninni sa...

Jo, det har jag nog någon, en lite tjockare penna som faktiskt är bra som skugg-primer kom jag på nu.