måndag 22 augusti 2011

Shoppat från Bourjois


Bourjois har alltid varit ett märke som legat mig varmt om hjärtat. I slutet av 80-talet praoade jag i några veckor på parfymeri Helskön i Fältöversten på Östermalm i Stockholm, nån som vet om den butiken finns kvar? Jag älskade min prao-plats trots att en av de som jobbade där inte var särskilt trevlig mot mig, hon tyckte kanske inte om praktikanter för jag gjorde verkligen allt för att hon skulle vara nöjd med mig. När jag slutade så fick jag flera stycken ögonskuggor av Bourjois' round pots och jag älskade dem! Under 80-talet omtalades Bourjois som "fotomodellernas märke". Sen försvann märket tyvärr från Sverige men det finns kvar i många andra länder. Jag har haft både rouge och solpuder i roundpots också från Bourjois och älskat dem alla.


Den här godbiten köpte jag nu när jag var i Spanien. Bourjois har uppdaterat förpackningarna till sina round pots och de har nu magnetlock istället för skruvlock och det sitter numera en spegel i locket.
Underbart guldig är den. Kanske lite smulig som ni ser på bilden, men det förlåter jag den! Denna gav jag 9:70 euro för. Jag funderade på att köpa fler, men lite ska man väl ha kvar till nästa år va? Dessutom kan jag inte säga att jag behöver fler ögonskuggor direkt, haha.
Jag stod och tittade på Urban Decays 24/7-pennor och tänkte köpa en i en knallig kleinblå färg, men det visade sig att den var slut i lager. Men så hittade jag en från Bourjois i nästan exakt samma färg så det fick bli den istället. Jag har även en knallig turkos penna som jag köpte förra eller förrförra året från märket och den gillar jag jättemycket.
Kolla vad härligt metallisk den är! Den känns väldigt lik Urban Decaus pennor i konsistensen och så kostade den ungefär hälften så mycket, jag gav 7 euro för denna.

7 kommentarer:

Kerstin sa...

Måste varit bästa praon (i tät konkurrens med när jag klappade katter på uppvak hos veterinär) :)

Shoppngfynden ser finfina ut! Jag brukar också gilla Bourjois.

Carina (TotalBeauty) sa...

Tror inte att jag har testat något från det märket. Gillar nansen på pennan, ser fin ut :)

Hihi en annan hade prao på Sankt Görans sjukhus.

victoria sa...

Hej!

Jag har startat en tävling i min blogg där man kan vinna ett valfritt Iphoneskal för max 500kr! Du får jättegärna vara med :)

http://vickelido.blogg.se/2011/august/vinn-ett-valfritt-iphoneskal.html

Ha det gott :)

Ninni sa...

Kerstin, veterinär var väl också toppen?
Carina, de finns väl i USA? Passa på att testa när du är där!
Victoria, har ingen iPhone så har tyvärr ingen nytta av ett skal...

Josephine sa...

Vilken fin penna! :)

Jag har utmanat dig i min blogg, skulle vara kul att se vad du svarar!
http://makeuponista.se/enkat-hostmejk-2011/

Ninni sa...

Vänta så kommer det!

Dee sa...

Åh, jag älskade det märket när jag var yngre. Fick smått panik när dom slutade sälja det och jag var tvungen att hitta en läppenna som var lika fin och bra som den jag använde från bourjois hihi