onsdag 14 januari 2015

Daisy Beauty Expo 2015

Det tog några dagar för mig att samla mig. Jag hann ju inte mer än hem från Mauritius förrän tåget till Stockholm avgick. Målet var såklart Daisy Beauty Expo. Vad var det för något då? Jo, världens finaste, roligaste, trevligaste och mest intressanta mässa! Jag kan fortfarande inte fatta att jag varit där! Jag fick med mig prover på allt möjligt så nu har jag saker att skriva om hela våren - minst! Lika bra att jag får berätta för er hur det var, så häng med!
Det började redan klockan åtta på lördagmorgonen på Tändstickspalatset som ligger en gata upp från Kungsträdgården i Stockholm. Mycket mysigt ställe där utställarna hade olika små rum. Vi bjöds på fin frukost och supergod lunch. Klockan nio började själva mässan.
Bosch, var ett märke som överraskade mig. Jag trodde bara de hade köksprodukter och sånt, men de har lanserat en stor kollektion med elverktyg för håret. Många av dem såg mycket spännande ut, bl a en lockborste med indragbara piggar för mindre trassel. Jag fick med en goodiebag hem med en rese-fönborste och lite produkter från Syoss, det hårvårdsmärke som Bosch samarbetar med.
Elisabeth Arden var där och presenterade hudvård och smink. Kolla in deras urfina läppglans! Jag lyckades få med mig ett hem och lovar visa snart!
REN var på plats med sina hudvårdsprodukter. Jag fick med två produkter som jag ska testa inom kort. Tyvärr missade jag deras föreläsning. Jag hade velat gå på varenda föreläsning, men då hade jag inte hunnit titta på mässan. Om det blir fler Daisy Beauty Expo så är mitt önskemål att man filmar föreläsningarna så man kan titta på dem man missade i efterhand. Det gjorde nästan ont i hjärtat att missa.
Såklart var Therese Jirving (se bild lite längre ned) på plats med sina kollegor från Kraft. Denna gången presenterade de nyheter från Pürminerals. Bl a en foundation i sprayform som jag är jättesugen på samt de nya brynpennorna. Och se så fina rouge och skuggor de har! Jag blev sminkad med den nya foundationen och fick även fint krämrouge. Stod senare på dagen och pratade med gulliga makeupartisten Jonas Wramell (så söt och rar!) och han tyckte att finishen var jättefin, den killen vet ju vad han pratar om. :-)
Kraft hade inte bara med sig Pürminerals, de premiärlanserade dessutom sitt nya hudvårdsmärke Medik8 som verkar mycket avancerat! Jag var på en föreläsning om märket och fick med mig ett kit med lite blandade produkter så det kommer ett inlägg längre fram om detta märke. Detta var en av mässans höjdpunkter.
Jag passade såklart på att fota Krafts Therese Jirving, alltid lika kul att ses, älskar hennes hårfärg och glada leende! Här har vi en person som älskar sitt jobb.

Svenska Depend har haft lite motvind under förra året med sina gellack för lampa. Men de ger sig inte och tur är väl det, för nu kommer de med en alldeles ny serie nagellack som ska sitta i en hel vecka. Lacken kräver special-under- och överlack men ingen lampa. Dessa lack kommer i många fina nyanser som ni ser och kostar endast 39:-/st. Jag fick med mig hela åtta nyanser hem samt startkit med basprodukter så dessa kommer ni att få läsa mer om i bloggen framöver, jag är supernyfiken på dem! Så roligt att prata lite med Depends VD också.
Anne-Marie Börlind är ett märke som jag har sett figurera ända sedan jag var tonåring, men aldrig provat ordentligt. De lanserar jättespännande serum som ser ut som små pärlor. Jag fick med mig både mer information och ett av serumen hem så ni kommer såklart att få läsa mer om detta i bloggen.
Kicki hade berättat i förväg att man gärna skulle komma med omålade naglar då flera nagelmärken var på plats. Jag hade turen att få en manikyr gjord av självaste Frida Selkirk, ni vet hon som gör manikyrer på alla möjliga kända människor och vars manikyrer syns i pressen både titt som tätt! 
Eftersom jag inte hade provat Minx tidigare så valde jag det, det fanns massor av fina mönster att välja på.
Jag valde små fjädrar i guld och silver blandat med guldetiketter. Mycket fint. Dock ångrar jag kanske lite att jag inte lät Frida måla istället för jag såg hur duktig hon var på det! Mer konstnärligt liksom...
Lina Ressner, frisör- och utbildningsansvarig från Björn Axén var på plats och berättade om hår. Mycket intressant att höra t ex att en del personers hår kan bli åtta år och på andra personer ramlar stråna av efter bara två år. Detta är genetiskt betingat så det är inte alla som kan få långt hår alltså. Lina berättade om produkterna samt att Björn Axén kommer med nya fina borstar under 2015, de ser urlyxiga ut och jag missade såklart att fota dem... typiskt!
Dior var på plats och visade sin vårlook, kul att se att det inte bara är pasteller utan att man valt att blanda. De kommer även med en ny foundation som jag fick prov på. Jag har även lite fler saker att visa er från den söta goodiebagen jag fick med mig. Så håll utkik!
Dermarome hade ett av de roligaste rummen! Dermarome har märken som Bare Minerals, Elemis, Bliss och Decléor. Jag fick med mig en mer passande nyans av deras nya flytande foundation (fick en jätteljus i pressutskicket) så nu kan jag testa.
Under dagen dukade Dermarome upp ett bord med smink och hudvård för olika årstider. Så himla fina dukningar! Jag hade lätt kunnat tillbringa hela dagen i det rummet, dessutom är de så himla trevlig att prata med!
Den här mannen heter Pär Svahnberg (usel bild tyvärr). Han har inget vanligt jobb. Han är nämligen kemidoktor och ingrediensexpert. Han höll föredrag å Apotekets vägnar. Så himla intressant och spännande att lyssna på honom, vi fick oss flera skratt på vägen. Han pratade om vikten av hur stor dos olika ingredienser har samt huruvida parabener är farliga eller ej (de är inte farliga i små doser och alterntiven kan helt klart vara farligare).
Pär Svahnberg berättade t ex hur många farliga ingredienser ett vanligt äpple innehåller men att fördelarna överväger nackdelarna så fortsätt för jössenam att äta äpplen om ni inte är allergiska såklart.
Här ser ni Kicki Norman som, tillsammans med sin man Sam, låg bakom hela denna underbara dag. De har lagt ned ett hästjobb på denna mässa! Tusen tack för att jag fick komma, jag hade kul från början till slut. Jag fick även träffa flera av de bloggare som jag följt under flera år, men som inte bor i Göteborg. Så roligt att ser er allihop! Jag håller tummarna stenhårt för att detta blir en årlig tradition för det var så himla lyckat!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken dröm! Förstår att du är glad att du fick vara med! Kram C.

Kerstin sa...

Åååh! Jag önskar så att jag också hade kunnat tacka ja! Men bebismys är iofs inte så dumt det heller :)

Och vilka fina naglar du fick, hoppas du har fler bilder på dem!

Ninni sa...

C, ja det var underbart!
Kerstin, tyvärr blev naglarna rätt så snart lite slitna så jag har tyvärr inga fler bilder.

Lotta L sa...

Vilken härlig dag! Roligt att se bilder!

Ninni sa...

Ja, det var ju bästa dagen! 😄

Ninni sa...

Ja, det var ju bästa dagen! 😄