måndag 30 mars 2015

By Terry - Ombre Blackstar i nyansen Brown Perfection

Eftersom jag blev så himla nöjd med mitt nya By Terrypuder som jag köpte häromveckan så väcktes mitt intresse för att prova fler produkter från märket. En av de produkter som hyllas av många är de här skuggstiften som heter Ombre Blackstar, det är alltså krämskuggor på stift. Jag har haft lite dålig erfarenheter av liknande produkter för jag tycker många creasar och kladdar (t ex NYX-pennorna och Kikos stiftskuggor). Därför var jag lite skeptisk, men efter att ha läst massa gott om By Terry-stiften så bestämde jag mig iaf för att prova.
Jag googlade runt på nyanserna och fastnade för Brown Perfection som är en mörkt chokladbrun nyans med skimmer.
 Mycket fin färg som funkar bra ihop med mina färger.
Är jag nöjd då? Ja och nej. Skuggan har bra med pigment och går hyfsat lätt att sudda. Det man bör tänka på är att låta den torka innan man blinkar för mycket för annars kladdas den ut. Det tar en stund för den att torka och jag gjorde först misstaget att inte blunda länge nog. Men sen sitter den faktiskt hyfsat bra under dagen, jag använde Urban Decays Primer Potion under och då satt den mycket bättre än vad jag har fått andra liknande produkter att göra.
Här har jag suddat ut swatchen så att ni ska se hur det blir. Fördelen med stiftskuggor är ju att de går fort och smidigt att applicera och jag brukar tona ut med fingret men man kan även använda pensel eller skumgummmiduttar om man föredrar det.
 Såhär beskrivs den här stiftskuggan, bra att de skriver att man inte ska äta den.... hihi.
Jag hade först tänkt att beställa denna på Skincity då jag var otroligt nöjd med min förra By Terry-order därifrån. Men de hade inte denna nyans så jag provade att beställa från The You Way istället, en shop jag inte testat förut. Dessa skuggor kostar 269:-/st där. De hade erbjudandet att man fick en foundation från By Terry i minitub (10 ml) och det var ju trevligt! Jag får återkomma när jag testat den.
Utöver ovan provtub och gratis frakt så fick man även välja ett par gratisprover. En av dem var en dubbeländad pensel från Youngblood  - snacka om bra prov! Sen valde jag även ett shampoprov från Aesop, et märke som jag länge velat testa samt prov på rengöring från Bliss (tror jag har en provtub av den hemma dessutom så den får jag återkomma om).


3 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilken fin färg! Och vilka superbra prover!

Lotta L sa...

Ser mycket fin ut!

Ninni sa...

Ska se om jag hinner fixa en sminkning med denna under påskhelgen så får ni se.