lördag 21 mars 2015

L'Oreal Sublime Mousse

Sedan ett par år tillbaka så färgar jag mitt hår, anledningen är ju såklart att jag har grå hår som jag inte gillar. Jag hade gärna sluppit färga för jag hade en fin nyans på mitt hår innan det blev grått. Jag tycker det blir alltför kostsamt och tidsödande att gå till frisören och färga, det händer kanske en-två gånger om året att jag lyxar till det och låter en frisör färga. Däremellan slänger jag i en hårfärg som jag köper i butik. Jag brukar nöja mig med att färga utväxten för jag upplevde att håret blev mörkare och mörkare när jag färgade hela håret och jag vill inte vara svarthårig.

Jag har testat många sorters hårfärg och de flesta är näst intill identiska i kvalitet, jag använder lika gärna H&M's egna färg som dyrare märken och jag handlar gärna hårfärg på rea. Olia undviker jag för den håller inte dock och så har vi L'Oreals Sublime Mousse. Den är alltså i mousseform. Den sitter bra men har ett litet pikant problem: Den låter! Jag finner det störande att skummet låter när bubblorna spricker. Är jag känslig? Japp!

6 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag färgar också håret, är väldigt grå och säkert vit också. Tänk när man höll på och färga det för man tyckte det var kul att byta hårfärg, nu vill man inte men måste. Ja om man inte vill vara grå. Jag har gått över till Jane Hellen, sitter överraskande bra, och är dessutom väldigt billig. Finns inte många ljusa färger som täcker grått fast det står att dom ska, men den gör. I alla fall nr 4 ljus askblond som jag har. Superljus blir jag inte för det, men alldeles lagom.
Det här blev ett väldigt långt babbligt inlägg. Nåja.
Moussen har jag inte testat, tror inte jag gör det heller faktiskt. Håller mig till Jane Hellen!

Ninni sa...

Ja, har man ett vinnande koncept så är det ju dumt at byta. Jag kör de flesta bruna nyanser men inte för mörka för jag ser så blek ut då tycker jag...

Minerva sa...

Ja, även jag färgar pga av grått hår! Jane Hellen måste jag ju prova, verkar bra. Kan tipsa om att har man kort hår räcker det att ta halva mängden av resp. färg och ja, vad heter det, fixering? och blanda i ett kärl, blir bara kladdigt och rinnande att ta hela mängden.

Jossan - Heart Skipped A Beat sa...

Jag tycker att L`Oreals Mousse (som du skriver om) är riktigt bra. Den är enkel att applicera på egen hand. Tyvärr så har jag problem att hitta nyansen som jag vill ha. Har du ngt tips om fler hårfärger som är lätta att använda själv (lätt att fördela + droppar minimalt)?

Ninni sa...

Jag brukar alltid bara använda en halv förpackning, använder då en plastmugg att blanda i eftersom man inte kan spara färdigblandad färg. Förutom den här moussefärgen så tycker jag nog att alla färger har ungefär samma konsistens av de märken jag provat.

Anonym sa...

Jag gillar Garnier Nutrisse för den luktar inte så illa och sitter bra.