söndag 8 mars 2015

Covergirl - Bombshell Volume by Lashblast Mascara, utlåtande

Som ni såg för ett tag sedan så började jag på en ny mascara. Den här kommer från Covergirl och jag har köpt den i NY. Detta är en tvåstegsmascara som ni ser. Den första delen, som är märkt med en etta ska ge volym. Den andra delen, märkt med en tvåa, ska ge ytterligare volym och försegla samt ge glans om jag förstått det hela rätt. 
Såhär tycker jag: Det är inget fel på volymen, den är helt ok. Båda borstarna har i mitt tycker för korta skaft, det är betydligt enklare att måla med längre skaft på en borste. Båda borstarna separerar helt ok och det blev inte klumpigt. Jag tycker att det där extra steget är lite onödigt på morgonen, dvs att måla med två mascaror. Men i stort sett var jag nöjd hela dagen för den varken smulade eller kladdade. Tills jag skulle tvätta bort mascaran... det gick inte! Ingenstans stod det att detta är en vattenfast mascara. Då hade jag aldrig köpt den. Jag äger ingen remover för vattenfast mascara och hade därför rester av denna på fransarna i flera dagar, även efter att ha bytt till en annan mascara. Nope, detta är inget för mig.

Men om ni vill ha en tvåstegsmascara som sitter som berget så är detta något för er. Men se till att ha en riktigt bra remover hemma, jag gissar att en tvåfas-remover som är lite oljebaserad kan funka. Jag sätter inget betyg på denna för den är ju både bra och dålig så att säga och i detta fallet är det helt en smaksak.

Inga kommentarer: