tisdag 31 mars 2015

Rodial Glamsticks

Brukar ni falla för hypade produkter? I mitt fall händer det ibland när det gäller skönhetsprodukter. Den här gången handlar det om Rodials färgade läppbalsam Glamsticks. Jag har fått veta att de tydligen är lätt beroendeframkallande så jag var tvungen att ta reda på varför. Jag tänkte först köpa en nyans, men jädrars vad dyra de är! 289:- styck tycker jag är i överkant och jag tänkte först strunta i det. Men så hittade jag det här kitet med tre fullstora stift på rea hos Skincity för 319:-, jag länkar till det här om det finns kvar. Nu kom ju saken i ett annat läge, jag tror detta var ett julkit som reas ut nu.
Tre stycken stift låg alltså i asken, man ser inte utanpå vilken nyans de har, vilket är lite dumt, och lapparna där namnet står är nästan oläsliga så man får öppna stiften för att se nyans.
Nyanserna heter från vänster:

  • Revenge
  • Psycho
  • Bang 


Swatchade i samma ordning i solljus och skugga. Jag var lite förvånad över hur mycket pigmente dessa har, jag hade förväntat mig att de skulle vara lite mer skira eftersom de heter Tinted lip butters. 

Här ser ni Revenge på läpparna i solljus och skugga. De är mycket bekväma att bära och doftar rätt starkt av kokos, det stör inte mig, men gillar ni inte den doften så tänk efter innan köp.




3 kommentarer:

Lotta L sa...

Dom verkar ju både sköna och ser fina ut! Väldigt fina färger. Bra klipp också för tre stycken!

Ninni sa...

Ja, fast hade jag vetat att Cliniquestiften skulle dyka upp i brevlådan så kanske jag ändå hade låtit bli, men ju fler läppisar desto bättre, hihi.

Kerstin sa...

Blir jättesugen! Men jag har ju också Clinique-stiften, så jag behöver nog inte....