torsdag 12 mars 2015

Kiko - 30 Days Extensions - recension

Ni minns säkert att jag öppnade en ny Covergirl-mascara häromveckan. Den var helt omöjlig att få bort utan specialremover så jag lade den åt sidan. Istället öppnade jag ytterligare en ny mascara och denna kommer från Kiko och heter 30 Days Extensions. Denna kommer jag mycket bättre överens med.
Mascaran innehåller ämnen som ska ge bättre tillväxt hos fransarna, lite som ett fransserum. K2 pro-growth complex kallar Kiko det. Ämnet ska sprida sig från fransarna ned i rötterna och ge näring. Borsten ska ge längd och separation.

Såhär tycker jag:
Jag har använt denna mascara i kanske två veckor nu så tillväxten kan jag inte uttala mig om ännu. lovar återkomma om effekten blir dramatisk. Borsten är iaf jättebra! Jag gillar att den är lång och smal och att den är smalast längst ut så man kan komma åt småfransarna. Den ger bra längd, bra separation - inga klumpar. Sen tycker jag faktiskt den ger helt ok volym också. Dessutom sitter den bra. Jag är riktigt nöjd!

Ninni ger betyget: 4 (liiite mer volym hade varit önskvärt, men detta är ju faktiskt inte en sådan mascara enligt löftena).

Den här mascaran finner ni hos Kikos webshop och i skrivande stund så kostar den 5,20 euro, normalpris är 7,90 euro. Jag tycker det är riktigt bra pris! Jag blir klart sugen på att testa fler mascaror från Kiko och eftersom jag åker till Berlin i april så kommer jag nog se till att det blir så för det ligger en Kiko-butik där i Alexa köpcentrum på gångavstånd från vårt hotell. Lite dumt att beställa från webshoppen när man slipper betala frakten i butik liksom...

1 kommentar:

Kerstin sa...

Ser riktigt bra ut!