tisdag 3 mars 2015

Testat Missha-skuggan JVL01 och ny mascara

Jag fick ju önskemål att visa resultatet med Missha-skuggan JVL01, ni vet den som jag skrev om här. För massa fler bilder på den och swatch så kolla in det inlägget. Detta är en perfekt skugga om man vill göra en naturlig vardagssminkning. Man kan brassa på rätt rejält med den och den är lätt att sudda, det syns inte så mycket om man gör fel, vilket är skönt tidiga mornar. Jag valde här att kombinera den med en av Milanis Bella Eye-skuggor som heter Bella Sand. Jag lade helt enkelt Missha-skuggan närmast ögat och tonade ut mot brynet med Milani-skuggan. Ljusa skuggor upp mot brynet är perfekta om man vill se lite piggare ut.
Eftersom båda skuggorna är så skira och naturliga så valde jag att fota både i dagsljus och med blixt. Solsken hade kanske visat ännu tydligare, men det är ju svårt att få såhär års...
Jag ramade in ögonen litegrann med en brun penna från Sephora, den heter Keep brown.

Sen öppnade jag en alldeles ny mascara från Covergirl, men den har jag ingen riktig åsikt om ännu då jag bara provat den en gång ännu. Ett långt namn har den iaf, den heter Bombshell Curvaceous by Lashblast Mascara... puh! Den har två ändar, nummer 1 ska ge volym och nummer 2 ska ge svärta och hållbarhet. Vet inte om jag direkt uppnådde någon vidare volym på första försöket, men vi får väl se. Någon som provat?

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Snyggt!

Ninni sa...

Tack, den är ju ganska diskret.

Lotta L sa...

Jättefint! Och mascaran verkar ju bra! Läste nånstans att Cover Girl är lika med Max Factor, för MF finns inte i USA. Vet inte om det stämmer?

Ninni sa...

Tyvärr är inte nöjd med mascaran, ska snart skriva varför... det kommer ett inlägg om den.