söndag 1 mars 2015

Clinique Beyond Perfecting Foundation+Concealer

Det är mycket Clinique i bloggen just nu för de kommer med många härliga nyheter! Verkligen inte mig emot...  Idag tänkte jag visa er Clinique senaste foundation. Den heter Beyond Perfecting och är inget mindre än en concealer och en foundation i ett.
Flaskan är som en jättestor läppglansapplikator faktiskt, den största jag sett! Clinique säger att denna ska ge oss allt vi önskar av en foundation. Den ska täcka allt, inte kännas alls, se naturlig ut, ge glöd men ändå vara matt och inte lägga sig i rynkor. Man ska inte behöva någon concealer. Dessutom ska den hålla hela dagen.

Jag fick välja nyans och det är ju inte lätt via nätet, men jag chansade på Cream Chamois och den verkar passa mig alldeles utmärkt. Mitt första intryck är att den är mycket lätt att applicera då man kan dutta ut den där man behöver och sen tona ut med fingrar eller pensel. Dock kan applikatorn bli en bakteriehärd så man gör nog bäst i att vara lite försiktig där. Den täcker fint på handen. Jag har inte hunnit testa den i ansiktet ännu förutom lite på kinden, så jag får återkomma i ämnet.

Clinique Beyond Perfecting Foundation+Concealer kommer i sex olika nyanser. Den kostar 325:- för 30 ml och finns redan nu i bl a Cliniques webshop.
Fick sonen att fota lite här, blev rätt suddigt, men ni ser ungefär...

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Inte lätt att välja färg, jag har chansat på den allra ljusaste och hoppas verkligen att den passar :)

Ninni sa...

Jag hade verkligen turen på min sida!

Anonym sa...

Ser fram emot recension/C

Ninni sa...

Kommer snart!