måndag 9 mars 2015

Emma S, Ageless dag- och nattkräm utlåtande

Jag läste i några andra skönhetsbloggar att tjejerna numera väljer att inte sätta betyg på hudvård. Detta för att resultat är svåra att mäta och alla har olika hudtyper och reagerar olika. Det är ju faktiskt helt rätt så jag tror jag gör detsamma. Jag kommer alltså fr o m nu att bara skriva vad jag tycker i text om hudvårdsprodukter och inte sätta betyg även om jag lägger dessa inlägg under recensionsrubriken.


För ett tag sedan så presenterade jag de här två krämerna från Emma S. Det är en dag- och en nattkräm från serien Ageless. Här ser ni mer information om dem, priser och vad de lovar. Jag visade er även ögonkrämen från samma serie, men jag tycker den är lite för fet för mig så jag använde bara den under ett par dagar innan jag bytte till en annan så den får ni inget utlåtande om.

Såhär tycker jag om dag- och nattkrämerna och från serien:
Jag gillar de här produkterna! De är mittemellan-feta, varken för feta eller för tunna för mig nu när vintern inte är så jättekall. De sjunker in lagom fort i huden. Min hud har mått jättebra under de sex-sju veckor som jag använt dessa. Jag brukar aldrig märka om en kräm motverkar rynkor för jag har inte så många och jag tycker det känns oförändrat på den fronten. Doften är svag och fräscht, lite åt samma håll som Vichy's krämer vilket jag gillar. På flaskorna står det att det kan pirra lite i huden och att det är helt normalt och visar att krämerna funkar, det kände jag dock inte av alls. Båda krämerna känns lika i konsistens och doft så därför skriver jag om dem ihop.

Pumpflaskorna är hygieniska och 1-2 pump funkar till hela ansiktet beroende på hur torr man är för dagen. Man ser dock inte hur mycket som är kvar i flaskorna så det kan vara svårt att veta när man behöver köpa nya flaskor. En dag verkade det som om nattkrämen tog slut, men när jag skakade lite på flaskan så funkade det att pumpa ut mer kräm.

Jag gillar som sagt de här krämerna och plus till dagkrämen för spf15, men jag tycker nog att det finns andra lika bra krämer till lägre pris. Om jag fick välja mellan dessa krämer och en kräm från t ex Vichy så hade jag nog valt Vichy's kräm då de ligger någon hundring lägre i pris och jag tycker de är lika bra och känns lite lyxigare. Kanske elakt att jämföra, men så tycker jag. Å andra sidan så är det ju bra att gynna ett svenskt företag så man kan se det på andra vis också. Med det sagt så är jag ju ingen expert på ingredienser heller.

Emma S produkter finner ni hos Åhléns och Kicks.

3 kommentarer:

Ninni sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kerstin sa...

Spännande läsning! Det där med betyg på hudvård ska jag också fundera igenom...

Ninni sa...

Ja, det är kanke lika bra att bara skriva hur man upplevde produkten...