tisdag 10 mars 2015

REN - Firming and smoothing serum utlåtande

I samma veva som jag började använda Emma S-produkterna i förra inlägget så påbörjade jag även användningen av det här serumet från REN. Mitt presentationsinlägg om detta serum finner ni här, där står vad som utlovas och pris mm.
Även här kommer jag att ge utlåtande och inte betyg för det är min nya policy för hudvårdsprodukter då alla har olika utgångslägen.

Såhär tycker jag:
Detta är ett tunnflytande vitt serum, doften är inte min favorit. Jag är inte säker på om det är parfymerat eller ej, men det doftar inte så gott men ej heller starkt. Det gör att jag inte störts direkt av doften som tur är. Serumet känns helt ok på huden och sjunker in snabbt, jag har använt det både morgon och kväll i sex-sju veckor nu. Ibland har jag testat att inte använda dag- eller nattkräm över under en stund, men då har jag blivit lite torr så kombinationen är bäst tycker jag.

Jag tycker inte att jag fått någon direkt effekt av detta serum, ej heller har min hud mått dåligt av det. Det gör att jag nog tycker att priset är lite väl saftigt med sina 649:- för en liten flaska om 30 ml. Min flaska är nästan slut nu så det skulle bli rätt dyrt i längden att använda detta. Jag vill poängtera att jag fått min flaska på Daisy Beauty Expo så jag har inte betalat för den. Kanske att jag vill att det händer lite mer vad gäller pigmentsfläckar och uppstramande effekt så jag kommer inte att köpa en ny flaska när min tar slut för jag tycker det finns bättre serum på marknaden till det priset.

Har ni testat detta serum och vad tyckte ni i så fall?

RENs produkter finns att köpa på olika Apotek och jag tror även det finns i andra butiker som Åhléns, men är lite osäker på det.

Inga kommentarer: