tisdag 28 juni 2011

Clarins-kräm med Damernas - varning!

Jag är en lättlockad kund, köper gärna en tidning om man får något användbart på köpet. Filmer, pocketböcker, parfymprover medföljer ju ofta tidningarna. Häromdagen såg jag att Damernas Värld hade en tub med ansiktskräm från Clarins som medföljande produkt. Jag slog till direkt eftersom jag inte har provat just den krämen. Men till min besvikelse så var tuben bara fylld till knappt en tredjedel, ja det var bara lite kräm i botten såg jag när jag höll den mot en lampa. Jag tvivlar på att den verkligen innehåller 15 ml som det står utanpå. Jag blev faktiskt ganska förbannad så jag gick tillbaka till butiken och bytte tidningen mot en ny, bara för att upptäcka att nästa tub innehöll lika lite den. Så låt er inte luras av tubens storlek om ni blir sugna på denna.

10 kommentarer:

Tina (Beleza) sa...

Nej vad dåligt! Själv har jag redan en fullstor burk av samma kräm så jag lockades inte av "gåvan" men oj vad ledsen jag hade blivit om jag var du.

Madde sa...

Riktigt dåligt av Damernas =(

Kerstin sa...

Trist. Jag köpte på väg till flyget, men har inte spanat in min tub än...

Glitter Sisters sa...

Jag prenumererar på Damernas och har via SMS skickat efter en Clarins-kräm och får den då med nästa tidning. Ska bli intressant att se om det är samma sak med min... /N

Ninni sa...

Egentligen skulle vi alla klaga om det är så att era tuber också är nästan tomma.

marybeth sa...

Var samma för mig, var nästan svårt att få ur nåt och då insåg jag att det var otroligt pyttigt innehåll om man tänker på hur stor tuben är.. Lite dåligt faktiskt..

Glitter Sisters sa...

Så fick jag då hem min tub idag (slapp vänta tills nästa tidning kom) och mycket riktigt innehöll även min endast en skvätt i botten. /N

Ninni sa...

Skitdåligt!

Lotta sa...

Så trist! Då bojkottar man Damernas.
Jag faller ofta lätt för gåvorna jag med!

Anonym sa...

Det här är kanske inte snällt men sant!Jag nappade på erbjudandet med produkter 1 december Om jag blev prenumerant.Det gällde ett välkomsterbjudande. När jag sedan inte fick några produkter skrev jag den 16 januari 2012 tlll DV kundtjänst och frågade varför de inte skickade de utlovade premierna. Deras svar blev: " DE Är SLUT! Sedan har jag hört av mig igen men inte fått varken svar eller produkter. Är inte det vad man kan kalla falsk marknadsföring?