torsdag 30 juni 2011

Pepsodent Anti-age

Genom en Buzzadorkampanj har jag provat en ny tandkräm från Pepsodent som kommit ut på marknaden. Den heter Anti-age. Den ska motverka fem olika ålderstecken:
-Erosion av tandemaljen
-Förlorad vithet
-Tandköttsproblem
-Uppdraget tandkött (är inte det också ett tandköttsproblem?)
-Ilande tänder
Tandkrämen innehåller bl a Kalcium, Kiseloxid och E-vitamin.

Funkar den då? Jag vet inte faktiskt, för jag har inte några problem med mina tänder. Kanske är jag lite för ung för att märka skillnad. Min mamma gillar iaf den här tandkrämen väldigt mycket, fast hon har också bra tänder redan innan. Tandkrämen är grön och smakar ganska milt, lite åt laktrits-hållet, jag gillar den. Jag kan tycka att det är onödigt att tuberna (inte de små på bilden alltså, utan de fullstora) ligger i en plastlåda, det känns inte som miljötänk för fem öre. En tub Pepsodent Anti-age kostar 25-30 kronor, vilket jag kan tycka är lite dyrt för en tub på 75 ml, men eftersom denna vänder sig till en lite äldre publik så kanske de har råd med det. Kanske kan de sänka priset någon krona om de tar bort den onödiga lådan?

Pepsodent har även kommit ut med en tandborste. Den har en luftkudde på baksidan av stråna vilket ska motverka hårda stötar. De flesta borstar nämligen tänderna alldeles för hårt. Tandborsten kostar ca 25 kronor. Jag märkte ingen skillnad från min förra tandborste av billigare fabrikat faktiskt.

Betyget då? Jag ger både tandborsten och tandkrämen varsin trea i betyg.

4 kommentarer:

Shamrock sa...

jag är jättekinkig när det gäller tandborstar. Köper samma märke år ut och år in...

Ninni sa...

Just sånna saker tycker jag är rätt trista, köper vad jag råkar komma över, men jag gillar mjuka tandborstar.

Anonym sa...

I have read so many articles on the topic of the blogger lovers but this post is
really a nice paragraph, keep it up.

My website :: ray ban sunglasses outlet

Anonym sa...

It's wonderful that you are getting ideas from this piece of writing as well as from our argument made at this place.

Also visit my website; ralph lauren outlet store