lördag 11 juni 2011

Orly - La Playa

Bilderna i det här inlägget blev rätt så lika allihop, tycker inte att lacket förändrades i olika ljus. Detta krämlack som heter La Playa kommer från förra årets sommarkollektion från Orly. Jag köpte tre av fyra lack därifrån för de var så fina.
Lacket är lättmålat och täcker alldeles utmärkt på två lager. Torktiden är helt ok med det snabbtorkande överlacket In a snap från samma märke.
Det enda tråkiga med krämlack är att de ofta mister sin glans rätt så snabbt, då kan man dra på ett lager till eller nöja sig med ett lager överlack beroende på slitage. Jag gillar nyansen på detta, men det är inte så unikt kanske.

2 kommentarer:

Wysteriia sa...

Svar: Men då får du köpa en annan nyans nästa gång ;) Jag gillade "berry" då den ger lite extra färg till min läppfärg samt lite skimmer. Inte för ljust och inte för mörkt utan en nyans som jag bara trivs i på en gång när jag applicerat det :) Härligt när man hittar en sådan nyans! :)

Jag gillar också den mintiga delen och som du skrev så är det precis lagom :)

Ninni sa...

Du har helt rätt! :-)