torsdag 30 juni 2011

Tio tomma

 Här är senaste skörden av tomförpackningar. På övre bilden ser ni:
-Melting mask från Fructis, helt ok inpackning.
-Crystal masque från Montagne Jeunesse, mer info här.
-Body Butter Guava från Korres, gick förbi ganska obemärkt men var helt ok, väldigt fet.
-Verbena body lotion från L'Occitane, fräsch och ganska tunn, bra för sommarbruk
-Gentle Purifying scrub från Avène, recension här.
-Absolute Hi-Tech mascara från Deborah, recension här.
Nedre bilden:
-Purete Thermal ansiktsrengöring från Vichy, recension här, denna orkade jag inte ens göra slut på ordentligt. Inget bra alls!
-Color smart schampoo från Matrix, recension här.
-Color resist balsam från Garnier Fructis, har nog inte recenserat detta. Ett typiskt budgetbalsam som är helt ok och prisvärt. Doftar gott! Nu hade jag vunnit min flaska, men om jag hade köpt det så hade det varit prisvärt för dessa kostar bara några tior.
-Everstrong balsam från L'Oreal, köpte denna i New York. Jag var aldrig överens med doften som är något mellanting mellan rosmarin och mint. Orkade inte göra slut på denna för det kändes som om den aldrig tog slut så jag tröttnade.

Två produkter denna gången gjorde jag aldrig slut på och det är ovanligt för att vara mig. Det enda jag brukar slänga som inte är helt slut är mascaror och läpp-produkter om de blivit sunkiga, ja kanske lite annat smink också. Jag tycker inte om slöseri egentligen, men jag tyckte jag hade stått ut länge nog med de produkterna och ingen annan i min familj använder balsam eller ansiktstvätt. En duschkräm hade jag alltid kunnat låta barnen slösa upp.

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Vad duktig du är på att prova olika saker. Har jag hittat nåt' jag gillar så kör jag på den (vilket gör att jag går miste om nyheter som är bättre)

Ninni sa...

Åh, det skulle jag tycka var urtrist, jag tröttnar nästan alltid på produkterna innan förpackningarna är tomma. Därför är det så bra med prova-på-kit med lite mindre förpackningar - sånt älskar jag!

Honi sa...

Superkul läsning! Också lite fructisprodukter i mitt nästa inlägg om mina tomma :) Ska bara orka ta bild och få det upp på bloggen, haha.

Ninni sa...

Jag längtar! :-)