onsdag 8 juni 2011

Testat Yves Rocher-pennan Vert marine

Jag hade inte så mycket tid utan ville bara testa min nya penna från Yves Rocher i färgen Vert marine. Som ni kan se är detta en mycket slarvig och snabb applicering, det jag ville se var hur tunnt man kunde stryka ut den och sudda och det går bra att göra en skir makeup med den här pennan som ni ser. 
Jag lade bara lite primer (Too Faced Shadow Insurance) på locken och målade sen lite med pennan innan jag suddade med fingertoppen. På bilderna har jag dessutom haft en jättenysattack pga att det var så ljust från fönstret så ni förstår att detta verkligen kan göras bättre...

Jag tror att man kan åstadkomma en jättefin sotning med denna penna, men då krävs det att man mättar med en ögonskugga för pennan är tämligen kladdig. Tror man kan få till en intensiv och fräck festsminkning.
Jag kan tänka mig att en sotning med Vert marine och skuggan Coal från min Stila-palett blir fin.
Jag kan också tänka mig att använda pennan i kombination med Shady Lady-skuggan Jealous Jordana från min Balmbini-palett. Ska testa dessa kombinationer framöver.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Det ser ju ut som ett riktigt kap till penna!

Ninni sa...

Ja, lite kladdig förstås...jag har ingen ögonsminkremover just nu (har beställt en) så det blev även lite problem med borttagning tyvärr.