fredag 10 juni 2011

Montagne Jeunesse - Masque De Cristal

Jag och min ena son har testat ett par masker från Montagne Jeunesse, bl a testade vi för ganska länge sedan deras choklad-mask som sonen älskade. Jag har även en med vit choklad som vi inte testat ännu. Häromdagen plockade jag fram denna som innehåller honung och passionsblomma, den ska verka som en peeling. Man håller förpackningen under varmt vatten i en minut innan man applicerar innehållet i ansiktet.
Konsistensen är kletig med sockriga korn och den doftar som en blandning av bränt socker och hallonsnören. Som ni ser på sonens panna så är kornen rätt stora. När man låtit denna verka 15-20 minuter så ska man skölja bort den. Var den bra då? Nej, jag tyckte den var alldeles för kladdig och innehöll alldeles för stora och vassa korn. Dessutom märkte jag ingen större effekt, om den ska vara som en peeling så måste man ju kunna massera runt kornen och det var de alldeles för vassa för. Denna köper jag inte igen, betyget blir en 2:a bara för att den luktade gott, annars hade det blivit en 1:a. Jag tror jag köpte denna på Rusta, men jag tror de finns på H&M, Åhlens och i Ullared också om jag minns rätt.De kostar kring en tjuga/styck och räcker till två användningar.

Inga kommentarer: