måndag 6 juni 2011

Mario Badescu - Azulene Calming Mask

Den här bilden föreställer mig när jag testar Mario Badescu's Azulene Calming Mask, ja jag är lite fånig ibland, jag vet. Jag fick en provburk av denna när jag beställde grejor från Eleven häromsistens.  Masken doftar lite blommigt krämigt, ja riktigt gott faktiskt. Man kletar på och låter torka i 20 minuter innan man sköljer.

Jag brukar tvätta bort sånna här masker som torkar med en lite sträv tvättlapp, jag tycker det är lättast att få bort allt då. Billiga tvättlappar är faktiskt bäst för de lite dyrare är ofta väldigt släta då de ju egenligen är till för känsliga babyrumpor, men jag är ju ute efter att de ska riva lite för att få bort masken.
Såhär stor var burken jag fick. Jag gissar att den räcker till en gång till, dvs två gånger allt som allt.
En fullstor burk innehåller 59 ml och kostar 226:-, här hittar ni den. Så vad tyckte jag då efter första testet? Jo, jag tillhör helt enkelt inte målgruppen för den här produkten. Den är mest till för irriterad hy, t ex sådan hy som har acne eller rosacea. Jag har inte några större acne-problem förutom en och annan plita och jag har aldrig haft rosacea så jag märkte faktiskt ingen större skillnad. Därför tänker jag inte recensera den, men jag tänker prova en gång till eftersom det finns kvar mask i burken och om jag då har några nya funderingar så lovar jag att återkomma. Jag fick även två små flaskor med rengöring som jag kommer att prova framöver.

Har ni testat något från detta märke? Vad tyckte ni?

Update; Pratade med min rara granne V och bestämde mig för att överlåta burken till henne för jag tror den passar hennes hy bättre än min. :-)

3 kommentarer:

Emz sa...

Jag har en hel del acne och den där masken gör underverk på min hy! :')

Kerstin sa...

Jag har inte testat, men jag uppskattar bilden här :)

Ninni sa...

Emz, vad bra! Då funkar den ju!
Kerstin; ja visst är jag ett snyggo?