fredag 8 februari 2013

Frontcover - True Colours

Minns ni att jag blev så himla förtjust i min Frontcoverpalett Smoulder Eyes? Här hittar ni ett utförligt inlägg om den. Jag har använt den massa gånger och jag är supernöjd med kvaliteten på produkterna. Jag har därefter varit lite sugen på att prova mer från märket och när Frontcovers hemsida reade ut en del paletter så slog jag förtjust till på den här paletten som heter True Colours. Jag är egentligen mer förtjust i Smoulder eye-paletten, men jag gillar den här också jättemycket. Tänkte visa er innehållet.
Här ser ni hela paletten, den har ett plastlock vilket känns vettigt, jag har låtit det vara kvar på båda mina paletter och lyfter på det vid användning. Lite otympligt men det skyddar skuggorna.
Här ser ni de elva skuggorna samt de fem glossen. Jag gillar inte så mycket att de lagt in gloss i paletten, men de har åtminstone haft vett att sätta extra plastfilm över dem. Tror inte jag kommer att använda glossen så jag tänker låta den plasten sitta kvar tills vidare därför har jag inte swatchat dem nedan. Det blir så kladdigt och tråkigt när puderskuggorna faller ned i glossen - usch. Om de haft ordentliga individuella lock så hade det varit bättre.  Klicka på bilden för en större variant så ser ni namnen på skuggorna och glossen.
Här ser ni nedre delen av paletten. Den innehåller:

  • Två nagellack
  • Ihopfällbar läpp-pensel
  • Dubbeländad mascara
  • Två skuggpenslar
  • En kajalpenna

Information om innehållet finns på flera olika språk. På förpackningen står det på engelska, men om man lyfter på plattan där produkterna finns så ligger det en folder på alla möjliga språk under, dock ej svenska (danska finns t ex).
Här ser ni penslarna. Läpp-penseln överst i bild är alltså ihopfällbar, bra! Skuggpenslarna är rätt så mediokra och plockar inte upp skuggorna så bra, men jag har redan bra penslar så det gör mig inget.
 Det lila lacket heter Fantasia och det beiga Cappuchino.
 Jag gillar att det följde med en grå penna för jag har massor av svarta kajalpennor.
De kuperade bakade skuggorna swatchade i samma ordning som de ligger i paletten:

  • Cameo
  • Luna Flare
  • Sandy Shell
  • Sterling (tänker på Roger Sterling i Mad Men...)
  • Smokey night
  • Dark illusion
Jag tror faktiskt att alla ovan skuggor kommer att användas flitigt, de är mjuka och fina och inte alls lika smuliga som många bakade skuggor från andra märken är.
Sen har vi de matta skuggorna (de är nästan helt matta) med snäck-mönster:

  • Borrowed light
  • Parma Gray
  • Tempura
  • Fawn skip
  • Choc chip
Av de här känns det som om den mörkbruna Choc chip blir favoriten. Egentligen är jag inte helt förtjust i matta skuggor.
Var inte så lack-sugen utan swatchade lacken på tejp på handen. Det beiga lacket Cappuchino har jättebra täckning. Det lilaskimrande lacket Fantasia känns mer som ett layeringlack att ha över andra lack då det är väldigt skirt.
 Den mörkgrå kajalpennan, den kommer jag säkert att använda mycket.
Testkörde paletten lite som hastigast. Här har jag använt de skimriga skuggorna. Cameo upp mot brynet, Luna Flare i inre ögonvrårna och Dark illusion i yttre ögonvrårna. Ramade in med den grå kajalpennan.
Jo, jag köpte även en tom kvartettpalett. Jag trodde nämligen att man kunde plocka ut skuggorna ur paletterna och ha i den. Men det visade sig att man nog bara kan göra så med de skuggor man köper lösa ur sortimentet med singelskuggor. Nåja, den var inte dyr iaf (kanske 30:-) och nån gång kanske jag har nytta av den. Visst hade det varit fiffigt om man kunde flytta runt skuggorna?

I mars kommer Frontcover Cosmetics att lansera fler roliga paletter, jag tänker definitivt hålla utkik och se om det är någon av dem som jag vill ha. Frakten var inte dyr alls, jag betalade £4,50 för mitt paket, men de verkar variera lite beroende på hur mycket man beställer så testa gärna att lägga varor i korgen och se. Det tog ungefär 10 dagar för mitt paket att komma fram. Helt ok med tanke på att det var rea. Det såg ut som om paketet kom från Tyskland i en stor Jiffypåse. Nackdelen med de här paletterna är nog att de är så skrymmande men kvaliteten på skuggorna och pennorna är förvånande god (har inte testat mascarorna dock).

3 kommentarer:

Lotta sa...

Den ser jättefin ut! Användbara färger!

Ninni sa...

Ja, de är neutrala.

Kerstin sa...

Åh så fin!