torsdag 21 februari 2013

Waterclouds - Moisturizing Color Mask

Jag har tidigare testat Waterclouds schampoo och balsam för färgat hår och de var toppenbra, kolla in recension här. Därför blev jag jätteglad när jag fick erbjudande att testa även deras hårinpackning i samma serie.

Såhär skriver de själva om inpackningen:
Moisturizing color mask är en ny vårdande hårinpackning som är utvecklad för att reparera, samtidigt som den skyddar och bevarar hårets färg. Hårmasken innehåller extrakt från blomman Golden samphire, som har en färgbevarande effekt på håret. Masken är också fullproppad med nyttigheter för håret som vårdar och återfuktar på djupet. Håret får lyster och färg och slingor framhävs samtidigt som håret skyddas mot skadliga UV-strålar. Används i samband Color Shampoo för maximal effekt. Massera in i fuktigt hår, låt verka 5-10 minuter, skölj noga. Tips: värme ökar effekten.

Denna burk kostar 195:- för 250 ml så det är en rätt så stor burk. Man hittar märket hos frisörsalonger runt om i landet. Jag älskar den fina förpackningen (även om en tub hade varit mer praktiskt) och innehållet doftar verkligen supergott, lite åt jordgubbshållet. Jag återkommer med en recension när jag testat denna ordentligt. 


Inga kommentarer: