tisdag 23 oktober 2012

Recension - Bourjois Magic Nail polish remover

Att Depends dip-in-nagellacks-remover har gjort succé är väl en underdrift? Jag fastnade totalt och vill inte använda nån annan sorts nagellacksremover längre. Därför vill jag ju såklart prova fler sorter av dessa dip-in-svamp-removers för att hitta den absolut bästa. Den här burken, som kommer från Bourjois, köpte jag i Spanien i somras.

 Är den bra då? Nix - den suger! Den är faktiskt riktigt kass! För det första så är halsen på burken för hög, det gör att man knappt når ner med fingrarna till svampen då den ligger en bra bit ned i burken. Svampen är för finporig och biter inte tag i lacket det minsta. Man får gno och gno och inget händer - det står en sekund på burken, jag skulle snarare säga en minut för varje nagel och det är länge det. Dessutom lämnar removern en äcklig fet hinna efter sig. Nej, denna var en rejäl besvikelse. Efter bara två användningar går jag över på Sephoras variant, den har jag redan provat och den gillar jag bättre. Ni som använder Depends variant - den är  mycket bättre än det här skräpet.

Ninni ger betyget: 1 (jag hatar att man halvt får gno ihjäl sig och avskyr den feta hinnan som blir).

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Oj, vilket bottennapp :/

Ninni sa...

Ja, ibland händer det...

Linda Assarsson sa...

Hej Ninni!
Vill du testa LRs removerbox?
Jag gillar den:)
Mvh
Linda

Ninni sa...

Ja, den testar jag gärna! :-) Tack!