lördag 13 oktober 2012

Recension - Clinique High Impact extreme volume mascara

Lika bra att erkänna det på en gång. Jag älskar Cliniques nya mascara. Jag gillade den vanliga High Impact-mascaran och denna är ännu bättre. Eftersom jag gillar feta fransar så köper jag nästan inget annat än volymmascaror. Det gör att jag har testat rätt så många vid detta laget. Att Clinique gör bra grejor har jag vetat sedan jag var tonåring och detta är verkligen inget undantag. Därför blev jag så glad när Clinique erbjöd mig att testa denna, jag kan säga att jag hade köpt den annars för så nyfiken blev jag.
Vi kan börja med att titta på mitt öga utan mascara. Ni ser att fransarna nästan inte syns trots att jag faktiskt färgade dem litegrann i förra veckan. I övrigt har jag bara lite skimrig krämskugga och brun eyeliner, vilket jag även har på bilden nedan.
På med ett lager av High Impact extreme volume mascara på det andra ögat. Ja detta är bara ett lager målat med sicksackande rörelser faktiskt. Ser ni vad fint! Jag gillar att man inte behöver stå där och peta på flera lager för det har jag inte tid med på morgonen. Dessutom sitter mascaran jättebra under dagen, har inte märkt att den flagat alls, möjligen blir jag lite svart under ögonen efter ett svettigt aerobicspass, men då har jag svettats ordentligt och detta är ju faktiskt inte en vattenfast mascara.

Tuben och borsten då? Jag gillar designen på tuben, den ser lyxig ut och ligger bra i handen. Borsten är ganska fet så man får vara lite försiktig när man målar för att inte missa. Den har små små plastpiggar som sitter rätt så tätt. Det innebär att det inte blir särskilt mycket klumpar - ju längre mellan stråna desto mer klumpar har min erfarenhet lärt mig. Jag har nog aldrig haft en volymmascara som är helt klumpfri, undrar om det går att tillverka?

Ninni ger betyget: 5, den här mascaran är så nästintill perfektion man kan komma i min smak och den perfekta mascaran finns inte har jag insett så det får bli högsta betyg här. Detta kommer definitivt inte att bli min sista tub av den här mascaran.

Clinique High Impact extreme volume mascara hittar ni hos svenska butiker såsom Kicks, Åhlens, NK m fl. Den kostar 285:- ganska mycket, men jag tycker ändå att den är värd det och man kan ju alltid passa på när butikerna har gåvoerbjudande.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Kul att höra vad du tycker! Jag ska också få till en recension snart :)

Ninni sa...

Det blir kul att se vad du tycker!